איש השנה של המגזין “טיים”: את/ה

חברים, כולנו יכולים להתגאות בעצמנו. עשינו את זה. השנה, ה"טיים" בחר בנו להיות איש השנה. בנו. בך.

Time magazine's "Person of the Year" is You.

על השער הם שמו תמונה של מראה. או מחשב בעצם.

ולמה אנחנו, אתה, את, קיבלנו את הטייטל המרשים הזה? שימו לב – בהמשך לשיחותינו כאן – על זה שתפסנו את המושכות של התקשורת הגלובלית, שייסדנו והגדרנו את הדמוקרטיה הדיגיטלית החדשה, על זה שעבדנו בחינם וניצחנו את המקצוענים במשחק שלהם עצמם. כך אומר כתב הטיים, לב גרוסמן, לא אני. 

"For seizing the reins of the global media, for founding and framing the new digital democracy, for working for nothing and beating the pros at their own game, Time's Person of the Year for 2006 is you". 

טוב, נו, אנחנו כאן אולי עוד לא ממש שם. אבל שוב, בהמשך לשיחותינו, המהפכה התחילה ואף אחד לא יעצור אותה. בקרוב אצלנו.

0 תגובות בנושא “איש השנה של המגזין “טיים”: את/ה

  1. לעניות דעתי, מגזין טיים הגזים כאן קצת. זה נשמע כאילו האנשים המשפיעים השנה היו כל כך מסריחים, שבלית ברירה נאלצו לבחור בנו. ועל זאת נאמר- וואלה יופי.


  2. זו גרסא קצת מקוצצת (וממילא לא קליפ מקורי, אני לא חושב שב 1971 היו יותר מדי קליפים)

    The Revolution will be pixelized?

    אם כבר התחלנו בווריאציות על ג'יל סקוט הרון*.

    *למרבה הצער\השמחה (תלוי בחיבה לפירוטכניקה) סקוט הרון מבטיח שאת שיר הנושא של המהפכה לא יכתוב פרנסיס סקוט קיי, מחבר The Star-Spangled Banner, כך שלא הייתי בונה על יורת מדי רקטות אדומות, פצצות ו O'er

    איזה יופי אך שהכל מתקשר בסוף, או שלא.

  3. לערן. אני לא ב"שמאל" אלא ב"קורדינטה 33.22.34.234.1234" – כלומר, אתה רוצה לחשוב על העולם כעל מחולק לשמאל וימין, תפדל. זה נחמד אבל לא מייצג שום תמונה או תהליך באמת. מי זה הימין? פאשיסטים? לאומנים? דתיים? ליברלים (נוסח פרידמן)? שמרנים? הרי אלו הם זרמים שונים לגמרי, עם רצונות שונים לגמרי.

    ויקי דיון לא אמורה להחליף לא את ויקי קריטיק (שאמורה להיות ויקי אקו) ולא את ויקיפדיה. לכל אחת מהויקי מדיות האלה יש תכלית אחרת. (קידום דיון, קידום פתרונות וחשיבה על קיימות, ואינציקלופידה בהתאמה).

    תכלס, יש ערכים רבים בויקיפידה שהינם מוטים ימינה (בעיקר בסקציה כלכלה) – על זה אנשים שונים מה "שמאל" כלכלי מסכימים. (ויקיפדים רבים פשוט פותרים את עצמם בכך שהם אומרים "אני לא מבין הרבה בכלכלה").
    והמצב בערכים רבים המזוהים עם ה"שמאל" (כמו סביבה לדוגמה) הוא פשוט מביש (אתה יכול להשוות בין "התחממות עולמית" שתורגם מאנגלית לבין "אפקט החממה" שיצרו הישראלים לראות את ההבדלים) – זה כבר לא מצב של הטיה, אלא פשוט אי הכרה ואי ידיעה.

    בנוגע לויקיפדיה כמשקפת "את המצב", תזכיר לי לדוגמה, כמה אזרחים ערבים כותבים שם?

    ויקיפידה לא צריכה לשקף לא את ההגמוניה ולא את כוחות השינוי (והרי יש גם כוחות לשינוי בתוך הימין לא?) – אלא לשקף את מגוון הדעות והידע כפי שהוא.

  4. לאזרח דרור: כשאתה נמצא כל כך שמאלה, כל מה שימינה ממך נראה לך כמו "ימין", אפילו המרכז, ואפילו חלק ממה שאחרים היו קוראים לו "שמאל".

    וברצינות: בוויקיפדיה יש הגמוניה יחסית של איזשהו מרכז אשר מזדקק מתוך העימות המתמיד בין הצדדים הניצים, בעיקר לאור המשיכה הכמעט-טבעית של השוליים הפוליטיים לאתרי תוכן פתוחים שהצנזורה הממסדית לא יכולה להדיר אותם מהם. אני מעדיף את הוויקיפדיה כמשקפת של ההגמוניה (ולא כפי שקראתי לזה בעבר בטעות "הקונצנזוס") ולא כמשקפת של כוחות שינוי או שתהיה בעצמה כלי לשינוי (או דיון, כמו שהאזרח דרור הביע את רצונו לא אחת בוויקיפדיה). לשם כך היטיב האזרח דרור לעשות ולהקים את ויקי-קריטיק. השינוי בוויקיפדיה צריך לבוא אחרי שינוי חברתי, לא לפניו. מצד שני, אני מגיב כאן בבלוג שכותרתו "THE DARKEST PLACES IN HELL ARE RESERVED FOR THOSE WHO REMAIN NEUTRAL IN TIMES OF MORAL CRISIS" כך שיש לי תחושה שבעלת האכסניה תחלוק על דעתי.

  5. ואם כבר מדברים על זה, איך זה שכל השמאלנים (כלכלי-חברתי-סביבתי) כותבים בכל מיני מקומות, אבל בויקיפידה , אחד המקומות הכי משפיעים ברשת, יש שליטה כמעט מוחלטת של הימין?

  6. יש הרבה, לא בארץ כמובן.
    קודם היה פרומיל של פרומיל של בעלי עניין. עכשיו יש קצת יותר. ויהיה עוד הרבה יותר. ככה מתחילים.

  7. הלוואי והיה נכון. יש הוכחות בשטח מעבר לרטוריקה? תכלס כתבתי בהרבה מקומות, אבל ברגע שהתפרסם משהו (די מעפן) בווינט, פתאום כל המשפחה והחברים שלי ידעו על זה.

    ומעבר לזה. בטח אי אפשר להגיד ש"כולם" נמצאים וכותבים ברשת. לי נראה שאחוז אחד אולי מהאוכלוסיה המערבית העמידה יותר, כותב תכנים יותר משמעותיים ברשת (דוגמה אחת למדד איכות: תוכן שיש לו משמעות גם לאחר חצי שנה). השאר כותבים שוללללת וכו', או שבכלל רק קוראים\ מטקבקים\ מקללים. וכל השאר – איזה 5.5 מילארד בני אדם בכלל לא נראה לי שמקושרים לרשת באופן משמעותי.

השאר תגובה