שלי יחימוביץ בעוד התגלמות של צביעות

עוד לא התחיל הקמפיין, וכבר התחיל הקמפיין השלילי של רון חולדאי על ידי נושאי כליו ועושי דברו. ראש העיר המכהן עדיין, כזכור בוודאי לכולנו, הוא איש מפלגת העבודה. רשימתו לבחירות המוניציפליות היא "תל אביב 1", שזכתה בבחירות הקודמות ב-11.56% מקולות בעלי זכות הבחירה, או 4 מנדטים בלבד. בבחירות הנוכחיות חתמה "תל אביב 1" על הסכם עם מפלגת קדימה ועם מפלגת העבודה. שתי המפלגות יקבלו את המקומות השני, הרביעי והשישי ("העבודה") וכן את השלישי והחמישי ("קדימה"). כלומר, מפלגתו העירונית של חולדאי רצה לבחירות העירוניות בגיבוי של שתי מפלגות לאומיות גדולות ועתירות משאבים (קדימה) ועסקנים (העבודה).


מפלגת העבודה, כפי שכולנו יודעים, סובלת מכל הכיוונים בשנים האחרונות, מסיבות ברורות ולא רבות, שכמצביעה חד פעמית אני אשמח לפרט, אבל לא נראה לי שיש בכך צורך. יספיק לומר שכאשר מנגבים עם קולות של כמה מנדטים את הטוסיק, המנדטים האלו לא ששים להפנות את הלחי השניה. וכראייה לכך, בסקרים אחרונים מתקרב מספר המנדטים שהציבור יעניק לה בבחירות הלאומיות לתחום החד ספרתי.

וגם בעיריית תל-אביב, אם לשפוט מהתבכיינות שמצאתי בבמה הרעיונית שלהם, הם מאבדים גובה בקצב מסחרר (אגב, בניגוד למה שכתוב שם, אני לא רואה את "העבודה" ברשימה נפרדת ועצמאית עם האותיות שלה). אז פלא באמת שהם בלחץ? פלא שהם שולחים את השמאלנית הסוציאל דמוקרטית הציונית יחימוביץ – זאת שעברה בלי להסס מהמועמד ה"סוציאל דמוקרט" למועמד הניאו ליברל הקיצוני, ושקיבלה "בצער רב" את החלטת הסיעה ה"דמוקרטית" לשבת בממשלה עם סוציאל דמוקרט והומניסט גדול בשם אביגדור ליברמן, ועוד כהנה וכהנה – כדי לעשות את העבודה השחורה ולבדוק האם גם תל-אביב גזענית, שטחית ואידיוטית, כמו מה שאדונה ברק חושב על הציבור?

 

כששומעים את דבריה של יחימוביץ על היותו של דב חנין מועמד לא ראוי לראשות עיריית תל-אביב, בגלל שהוא לא שר את התקווה (?) ושאחותו כנראה עושה מעשים מגונים עם ערבים, יש לזכור בראש ובראשונה, כדבריה המפורשים, ש"כחברה במפלגה אני תומכת במועמדה רון חולדאי".

 

באותו מקום היא ממשיכה ומספרת על סיבות נוספות לתמיכתה במועמד:

"שהייתי יו”ר הועדה לזכויות הילד התוודעתי למערך שירותי הרווחה המצויין והמושקע של העיר; אני מעריכה את ההתנהלות התכנונית ארוכת הטווח שלו כראש עיר; אני מתפעלת מההשקעה בתשתיות המשרתת את כל תושבי העיר, עניים כעשירים.

אני אוהבת את העובדה שהוא מוביל את תל אביב כאחת הערים הכי גיי-פרנדלי בעולם… אני מקדמת יחד אתו הצעות חוק (מאבק משותף נגד הפרטת אספקת המים; מאבק משותף לביטול חוק הקסדות המטופש הפוגע ברכיבה על אופניים ועוד)".

מערך שירותי הרווחה המצויין והמושקע של העיר? אני מניחה שהיא מתכוונת לרווחה לצרפתים. התנהלות תכנונית ארוכת טווח? ז"א, תוכנית ת"א 2025 שרוצה להעיף את דור העתיד ואת תושבי העבר ולהפוך את העיר לפרבר עשיר? ההשקעה בתשתיות שמשרתת את כל תושבי העיר, עניים כעשירים? חברי מהדרום ומיפו, יש לכם משהו להגיד על זה? אבל כן, אבן גבירול באמת נראה קצת יותר טוב, נכון, בעיקר ליושבי הברסרי.

הפיכת תל אביב לגיי פרנדלי היא בהחלט הישג גדול, שלא ממש קשור לחולדאי. מאבקם המשותף נגד הפרטת המים הוא בוודאי משהו שדב חנין מתנגד לו, או שלא. מאבק בקסדות אופניים? וואו, מבריק. העובדה שזה כל הדברים (ההזויים) שהיא הצליחה למצוא כתמיכה אישית במועמד המפלגה דווקא די מעודדת.

בדברי ההשמצה שלה יצא לה מהפה עוד משפט יפה: "לעמוד בראשות העיר הגדולה והמשמעותית בישראל? זה לא עניינים מוניציפליים אלא גם עניינים לאומיים". ראשית, תל אביב אינה העיר הגדולה בישראל. לפחות מבחינת מספר תושבים – ירושלים היא העיר הגדולה בישראל. זה גם ממש ציוני לטעון שזו העיר המשמעותית ביותר. ובאופן כללי, אני מניחה שהיא התכוונה ל"מפלגתיים" ולא ל"לאומיים", מאחר ולא ברור לי קשר אחר בין העניינים הספציפים הקשורים לניהולה ותפקודה התקין של העיר כעיר, כמו תחבורה, דיור, רווחה ותשתיות, לבין ענייני הלאום. אבל נציגת המפלגה הזחוחה והמנותקת הזאת תגיד הכל במסגרת העסקנות הקטנה האופיינית. ולמה לא, בעצם? הכוחות ה"כל יכולים" נמצאים איתה, בדמוקרטיה היא לא מאמינה, ומכאן שגם לא אכפת לה יותר מדי מהציבור, ואולי החבר שלה שיושב מתחת לברווז יגיע יום אחד לאיזשהו מקום שיהפוך את ההתבטאויות המגוחכות האלו שלה למשתלמות.

והנה עוד ביקורת עוקצת על דברי יחימוביץ.

31 תגובות בנושא “שלי יחימוביץ בעוד התגלמות של צביעות

  1. ניצן – אני לא מבינה למה התכוונת שדיברת על סיסמאתיות. לא ברור לי המשפט השני שלך. סיסמא היא משהו שעומד מאחוריו משהו. ברמה ההצהרתית אני מקבלת את האידיאולוגיה והערכים שעומדים מאחורי הסיסמאות, ואת הכיוונים הפרקטיים המוכרים שהן מצביעות לכיוונם.

    מאחר ואמרתי שאנסה לברר מידע ולספק את התשובות, לא ברור לי ההתקפה המתלהמת בנימוס שמדברת על "חוסר היכולת" ומה זה בדיוק לנקב סיסמאות. אני שמעתי שהחיפזון הוא מהשטן. רוב הבלוגרים שמשתתפים בקמפיין, אגב, עושים את זה ביוזמתם ולא כחלק מהתנועה, כך שאני באופן אישי גם נזהרת שלא לפגוע בעיר לכולנו באמצעות מתן תשובות מפורטות מדי בלי להתייעץ איתם קודם.

    לגבי ענייני עמיר פרץ, אני לגמרי לא מקבלת את הטיעון הזה שלך ושל אחרים, וחושבת שהוא אנטי דמוקרטי. אני ורוב האנשים שהיו איתי שם תמכנו בהתלהבות באידיאולוגיה סוציאל דמוקרטית. עמיר פרץ התיימר לייצג אותה, ואגב, נתן תוכניות מאוד מפורטות עד רמת השקלים למה שהוא הולך לעשות כדי לממש אותה. הוא שיקר, ולכן יצאתי נגד פעולותיו בערך מהיום השני אחרי הבחירות, ובעמיר פרץ או במפלגת העבודה לא אתמוך בעתיד הנראה לעין. עם זאת, אני עדיין תומכת בהתלהבות בסוציאל דמוקרטיה, ואתמוך באותה התלהבות בכל מי שאעריך למיטב הכרתי, ידיעתי ואמונתי (הלא מושלמות) שמייצג אותה בצורה טובה (לא שלי יחימוביץ, אגב). כמו שאמרתי קודם, זו פוליטיקה של בני אדם, וזה מחירה, משני הצדדים. ולא היתה כאן שום "הצטערות". אני קצת מצטערת בשבילו, אבל גם זה לא יותר מדי. בכל זאת, הוא עשה מלחמה, אז רחמים לא מגיעים לו. ואם דב חנין יסתבר כמשהו דומה, לא תהיה התמרמרות, רק יציאה נגדו ואי בחירה מחדש.

    אני אשמח לשמוע מה בדיוק יכול להיות הלקח מזה שנתת אמון בפנים שייצגו אידיאולוגיה והם הוכחו כשקר? לא להאמין יותר לאף אחד? להפסיק להצביע? להצביע רק לחרא ישן ורע שדפק אותך שוב ושוב ושימשיך לדפוק אותך אם ייבחר שוב? אם בעיניך הבחירה היא בין ציניות מוחלטת לחסידות שוטה, אני בהחלט מעדיפה את הצד של החסידות השוטה (אני כמובן לא חושבת שזו בחירה בינארית). זו דמוקרטיה בעיני – המאבק האנושי האינסופי לשפר, ולא משנה כמה קשים או עגומים או מייאשים התנאים, ולא משנה כמה נראה לך שאת אטום קטן וחסר משמעות בתוך ההתרחשות הכללית.

    זה ממש לא מרגיז, אגב, מה שכתבת. קמפיין מהסוג שמעניין אותי מתפתח תוך כדי דיון בסוגיות, ולא, אי אפשר לחשוב או לענות מראש על כל השאלות כשלא עושים את זה כפרופגנדה, אלא באופן שבו אנחנו עושים את זה. ובסוף דבריך נגעת בדיוק בנקודה החשובה ביותר – זה כמעט ולא משנה (ברור שזה משנה, אבל לא לפי מה שאמרת) מה דב חנין עשה או לא עשה, ומה הוא מתכוון לעשות. מספיק שאפשר לשפוט את חולדאי לפי מה שעשה. ואת זה אנחנו לא רוצים יותר. מספיק לדעת, להעריך, לקוות שהאלטרנטיבה תהיה שונה. מיליוני אוקראינים, תאילנדים, דרום קוריאנים, אמריקאים ואירופים עושים את זה כל הזמן. רק כאן משום מה חושבים שזה שמישהו היה פעם אוכל אומר שמה שצריך לעשות זה להמשיך לאכול את החרא לנצח נצחים.

    אם את עדיין מעוניינת בתשובות, ובכל מקרה, אני אמשיך לבקשן.

  2. מרק ק וניצן

    בתשובה לגולשים (גם שם זה נקרא גולשים?) בפייסבוק [עולם שמעולם לא התחברתי אליו]
    דב חנין מסביר איך אפשר ליישם הלכה למעשה דיור בר השגה בת"א
    http://www.blacklabor.org/?p=3526

    אם הלינק לא עובד – סליחה, אנא חכה לבוקר

  3. יונית, לזה בדיוק התכוונתי כשדיברתי על הסיסמאתיות. אם את קונה סיסמאות ללא הסברים אינך טובה מחסיד שוטה שמתלהב מדברי החלקות של הפוליטיקאים. אני מצטערת, אין לי כוונה להישמע מתלהמת, אבל חוסר היכולת שלך לספק תשובות טובות על שאלות פשוטות שמנקבות את הסיסמאות הללו אינו פרופורציונלי למסע התעמולה שאת וחבריך עורכים למען המועמד שלכם בכל מקום אפשרי. אל תטעי, אני מניחה שאף מועמד לא מספק תשובות כאלה. אבל מכיוון שכאן מדברים על חנין, אני שבה ומכוונת אליו. הרי את השאלות שאני העליתי יכול כל אחד מכם להעלות. אתם הקמפיינרים שלו, אתם צריכים לספק תשובות בשמו, לא אני.

    אני יודעת שזה עלה קודם לכן, אבל אין מנוס מהאיזכור הזה. תמכתם בהתלהבות בעמיר פרץ (גם אני, אם זה משנה משהו) כשהתמודד על ראשות הממשלה. אחר כך הצטערתם על זה (גם אני). אבל הרושם שלי הוא שלא למדתם את הלקח. אלה ששאלו אז שאלות לגבי הדרך בה יוכל פרץ ליישם את האג'נדה שלו עשו דבר נכון. בדיעבד התברר שהוא לא רצה או לא היה מסוגל או השד יודע מה – אבל שהוא לא יישם את זה. הלקח שלי היה שעד שלא מראים לי דרכי ביצוע ומסבירים לי כל פרט אני לא נותנת אמון באף מבטיחן מקצועי שכזה. הלקח שלכם הוא ששוב רצים בהתלהבות אחר סיסמאתן כלשהו, משום שבמקרה הוא מביע עמדות שיותר קרובות לתפיסת העולם שלנו. אז היום אתם מתלהבים ואחרי הבחירות תחבטו את ראשכם בקיר ותתמרמרו עליו או על כל אחד אחר שיאכזב אתכם – ואת הלקח אתם לא מפיקים.

    פעם נוספת – זה לא אישי, אבל זה מרגיז. לא צריך להמתין שניצן תיכנס לבלוג כלשהו כדי להעלות את כל השאלות הללו. זה בדיוק מה שתומך אמור לעשות: לבוא אל המועמד, לומר לו שהוא תומך בו עקרונית אבל שכדי להשתכנע סופית ולשכנע אחרים הוא צריך עוד אינפורמציה. הסתפקות בסיסמאות מעמידה את דב חנין, מבחינתי, בשורה אחת עם כל הברקים, הנתניהוהים ושאר המניפולטורים. את חולדאי לפחות אפשר לשפוט לפי מה שעשה; את דב חנין אי אפשר, ולכן יש חשיבות גבוהה פי כמה למה שהוא מתכנן לעשות. ועל זה אני לא מקבלת תשובה.

  4. ניצן – גם אני לא יודעת, אבל מאחר וראינו אותו בפעולה, כל תגובה לא עניינית ומטופשת שתוקפת אישית את הכותבת (ואת בן זוגה) נחשדת אצלי אוטומטית כחלק מהקמפיין ה"אינטליגנטי" שלו. תגובות ענייניות שעוסקות בסוגיות, לעומת זאת, יכולות גם לבוא ממנו מבחינתי, אבל יזכו לתשובה הטובה ביותר שיש לי לתת. איך אומרים, יחס גורר יחס.

    התגובה שלי לא היתה מכוונת לשלמה, אלא לדברים שאמר מרק ולדברים אחרים שאמרו אנשים אחרים שהעלו טענות ענייניות. כל מה שציטטתי מהמצע של דב חנין הוא אכן סיסמאות. אני לא יודעת אם ראינו כמוהן רבות בבחירות קודמות, מאחר ואלו הן הבחירות המוניציפליות הראשונות שבהן אני מעורבת באופן פעיל. סיסמאות אלו משקפות בצורה טובה דברים שאני מאמינה בהם, מציעות כיווני פעולה שרובם מוכרים ובוצעו בעבר בדרכים שונות בערים שונות ברחבי העולם (כמו השתתפות פעילה של העירייה במדיניות הדיור, שלה הבאתי דוגמאות מהעולם בלינק שלמעלה. ההגיון הבריא שלי אומר שראש העיר חנין יוכל לפרט יותר כאשר ייכנס לבניין העירייה, יראה עם מה יש לו עסק ויקים קבוצות עבודה שכוללות נציגים של כל המעורבים בשוק הזה לפני שיציע מדיניות קונקרטית לפרטי פרטים), ומדברות על דברים שקורים בעיר שכל מי שמודע למתרחש סביבו מודע גם אליהם, כמו למשל המאבקים בשלם או מאבקים שונים בנוגע לכל מיני תוכניות בנייה. לא הייתי מכבדת אותו במיוחד או חושבת שהוא רציני אם הוא היה מציע נוסחא אחת כוללנית לפתרון של כל הבעיות האלו. כמו שאמרתי, אני תומכת במצע שלו, אני מכבדת את רקורד העשייה שלו בכנסת, ואני נותנת בו אמון, שהוא הכרח לפוליטיקה של שינוי, מאחר ואני לא רוצה את זה שהיה פעם אוכל. אבל האמון שלי הוא לא בלתי מותנה. אם הוא ייבחר ולא יענה על הציפיות שלי, ולא יפעל ליישום הדברים האלו, לא אכפת לי באיזה תירוץ, ולא יספק לתושבים דיווח כנה וישר ושקוף על ההתקדמות, הוא לא ייבחר שוב. זו פוליטיקה של בני אדם, וזה מחירה, משני הצדדים.

    כמובן שחלק מהשאלות ששאלת הן שאלות חשובות שכדאי שדב יענה עליהן יותר בפרוטרוט ולא בדרך של מצע. נושא שינוי סדר העדיפויות התקציבי הוא בהחלט נושא חשוב, שכרגע אני לא רואה את עצמי מסוגלת להשיב עליו בצורה טובה מספיק עד שלא אנסה להשיג נתונים קונקרטיים יותר מהחברים ב"עיר לכולנו" (שאני לא מייצגת אותם).

    אני רק רוצה לציין שהפוסט כאן עסק בקמפיין ההסתה של חולדאי דרך הגיבוי המפלגתי שלו, ובקרוב (אחרי שאתאושש מהצטרפותי הזמנית למעגל האבטלה) אעלה פוסטים נוספים בעניין שבהם נוכל להמשיך ולקיים דיונים. בינתיים אני שומרת את שאלותיך המצויינות, ואנסה לשוב עם תשובות טובות יותר.

  5. יונית, אני לא יודעת מי זה שלמה ואם הוא אדם שוב או לא אבל משהו בתשובה שלך אליו קצת משחק לטובתו. כל מה שציטטת מהמצע של דב חנין אינו אלא סיסמאות שכמותן ראינו רבות בבחירות קודמות. אין שום הסברים על דרכי הביצוע של המטרות היפות האלה.

    למשל, “מדיניות בנייה ופיתוח שתשביח את השכונות המוזנחות תוך הידברות עם תושביהן ומתן עדיפות להם”. מה עומד מאחורי זה? האם יש לו איזו תוכנית אב? עם מי הוא ידבר? עם כל תושב בנפרד? עם ועד כלשהו? איזו השבחה? הרחבה של יחידות הדיור הקיימות? הריסת הקיים ובניית יחידות דיור איכותיות יותר תמורתן עבור הדיירים ללא תוספת מחיר? פינוי מפעלי התעשייה ובניית ריאות ירוקות במקומן? ואם זה יקרה, האם העובדים יאלצו לצאת אל מחוץ לתל אביב? ומי יממן את הירידה הזו באיכות חייהם? ואיך הוא יתמודד עם הבנייה הפירטית, שפושה שם בכל מקום ושאף אחד לא טורח לבקש עבור רישוי? מה הוא יעשה עם כל העובדים הזרים שמתגוררים שם? ואם הוא ירצה לבנות גם עבורם – מאיזה תקציב זה בדיוק יבוא? על חשבון מה? אם הוא רוצה להגדיל את ההוצאה הציבורית זה גם חייב לבוא על חשבון סעיפים אחרים בתקציב, נכון? במה הוא יקצץ? ואם לא יקצץ, ברור שיצטרך לממן את זה מהגדלת המיסוי, לא? אז מה, הוא יעלה את הארנונה? ואם כן, מדוע אינו מצהיר על כך עכשיו? האם יתכן שממש כמו קודמיו הוא אינו מעוניין לספר לבוחריו על גזירות פוטנציאליות שיבואו מייד לאחר בחירתו?

    כל זה לא מקבל שום תשובה בסיסמאות האלה. ככל שהוא חבר כנסת איכותי, דב חנין מסתפק כאן בסיסמאות. מצד שני אולי זו רק אני שלא הצלחתי למצוא את כל ההסברים הללו במצע שלו. אם יש כאלה, יועיל מאוד אם תוכלי להביא אותם כאן.

  6. וחוץ מזה, לצורך הדיון הענייני, למקרה שמישהו כאן מעוניין בו, המצע של עיר לכולנו מפרט בצורה די יבשה את העקרונות הפרקטיים (ולשם הבנת ביצועם אכן חשוב לדעת איך הם מבוצעים בעולם. אמרו חכמנו, איזהו חכם – הלומד מניסיונם של אחרים). הם כוללים, ואני מצטטת:
    "השתתפות פעילה של העירייה במדיניות דיור שתציע דיור לשכירות, דיור מוגן ודיור ציבורי"
    "בדיקה מעמיקה ותומכת ליוזמות של דיור קואופרטיבי"
    "מניעת מהלכי הריסות הבתים ומבצעי הפינוי ביפו ובשכונות הדרום"
    "מדיניות בנייה ופיתוח שתשביח את השכונות המוזנחות תוך הידברות עם תושביהן ומתן עדיפות להם"
    עיגון "תהליך של שיתוף תושבים בתכנון בחוקי עזר"

    אלו הם דברים פרקטיים למדי, ועוד יותר מזה – מציאותיים, מפוקחים ותלויים בין השאר בהשתתפותם של התושבים (יוזמוות של דיור קואופרטיבי, למשל), אם כי לא עד רמת הפרטים הקטנים, משהו שקצת קשה לצפות שמישהו יעשה לפני שייכנס לעניינים ושיראה את התמונה כולה. אני בהחלט מצפה, ומאמינה שאקבל, דיווח שוטף מראש העיר חנין על היישום בפועל הפרטני של דברים אלו, ואם הוא לא יענה על ציפיותי (הריאליות), לא אבחר בו שוב.

    בכל מקרה, לחולדאי יש כבר רקורד, והרקורד הזה הוא לא לטובתי. הדרך הדמוקרטית הנכונה לפעול היא לבחור במישהו אחר, שיש לו רקורד מסוג אחר אמנם, אבל הוא בהחלט לטובתי. ובכל מקרה של פוליטיקה, ובעיקר של פוליטיקה של שינוי, נדרשת מידה לא מבוטלת של אמון. קל מאוד לבן אדם שחי במדינת ישראל ושבע כבר מרורים רבים ובעיטות רבות באמון הזה שלו להתייאש ולהפוך לציני לגמרי. קל מדי אפילו. אבל צריך תמיד לזכור את ההיסטוריה, ולזכור מה יכול לצאת מיאוש פוליטי כזה. גם ברמה הלאומית, וגם ברמה המוניציפלית.

  7. אדם, חבל על הזמן שלך. אנשים שנכנסים לכאן בד"כ יודעים לדבר בשם עצמם, ומרק בוודאי שלא צריך את עזרתך או המלצותיך המלומדות. אה, אופס, סליחה, קראת לעצמך שלמה כאן.

  8. מרק, חבל על הזמן שלך. היה מישהו ששאל שאלה מהסוג הזה באחד הדיונים שהיו על דב חנין בעבודה שחורה. שוקי ויונית נכנסו באם-אמא שלו על שבכלל העיז לשאול. תשובה על כל זה לא תקבל כאן. עדיף כבר לפנות לדב חנין עצמו ולשאול. חסידיו השוטים הרי לא יטרחו לשאול בעצמם.

  9. מרק – איזה גימיק שיווקי? הייתי עסוקה קצת בדברים פחות נעימים בזמן האחרון, לא עקבתי.

    מר קלדור – אני שמחה שאתה מבין את חומרת הדברים. ה"תוספת" נועדה, כפי שבוודאי הבנת, לצורך לעג לדברים, כדי להדגיש את הגיחוך, ואולי אף את הסכנה, שבסוג כזה של קמפיין. קמפיין שמבוסס על הסתה ולא על עיסוק בסוגיות הוא קצת, איך לומר, אומר דרשני. האם אין לחולדאי תשובות על השאלות הבוערות או מענה על הסוגיות שמעניינות את התושבים, עד כדי כך שהוא מידרדר לעיסוק בשאלת שירת התקווה? האם עד כדי כך הוא מקווה שהציבור מטומטם?

    לגבי הצבעתך, זו כמובן זכותך הדמוקרטית לחשוב שחולדאי הוא ראש עיר מצויין, אבל טרם שמעתי מאף אחד מתומכיו שום טיעון שמשכנע אף אותי לחשוב שהוא שום דבר חוץ מראש עיר לעשירים בלבד שרק רוצה שאנשים כמוני לא יחיו כאן עד שיתחילו להרוויח משכורת משמעותית. לדעתי, דב חנין מציע לי אלטרנטיבה ריאלית שהרבה יותר מתאימה לי כתושבת העיר. ואיך אומרים, may the best man win.

  10. "דבריה של יחימוביץ על היותו של דב חנין מועמד לא ראוי לראשות עיריית תל-אביב, בגלל שהוא לא שר את התקווה (?) ושאחותו כנראה עושה מעשים מגונים עם ערבים".
    כך מביאה יונית מוזס במאמרה דלמעלה.
    הייתי נוכח בכנס בית מפלגת העבודה בו נאמרו הדברים (שישי 15.8.08). שלי יחימוביץ – שגם לי יש עליה ביקורת רבה – הפתיעה את כל הנוכחים באמירה שדב חנין לא עומד{ולא "שר" כמצוטט) לשירת התקוה. אחותו לא הוזכרה בשום הקשר, לא ערבים ולא נעליים. דבריה היו חמורים מספיק, ולא צריך לזייף אותם על ידי הדבקת תוספות שלא נאמרו ורמיזות מגונות. זה רק פוגע באמינות המסר. בברכה, אברהם קלדור – תומך של רון חולדאי לראשות עירית ת"א, ולא בגלל מצב רגליו בזמן שירת התקוה אלא כי הוא ראש עיר טוב בעיני.

  11. מודה שלא התעמקתי יותר מדי…. אולי יותר מאוחר. בכל אופן השקעתי את המאמץ לקרוא לפחות חלקית את מה שהחברים לסיעה של חנין מציינים כאנג'נדה שלהם אם הם יבחרו, ונדמה לי שכולם ציינו את תחום הדיור. מה שחסר לי בסופו של דבר זה לא הכוונות ולא מה שעושים בעולם בשביל לספק דיור בשכר דירה סביר, אלא מסמך "יבש" שמפרט איך דב חנין מתכוון לעשות את זה. אני מניח שכולנו נצטרך לחכות ל31.8 בלילה (מועמד שלי לגימיק השיווקי הגרוע של השנה) בשביל לקרוא אותו….

  12. אאז"נ, יונית, בירת ישראל המאוחדת לנצח נצחים הייתה מחולקת עם קום המדינה הציונית. שוב, הזיהוי הזה הוא לא קיים. יותר מדי אנשים משתמשים במילה "ציונות" כדי להסביר יותר מדי דברים שאין בינם ובין ציונות דבר וחצי דבר.

  13. אני חושבת שאם היינו עושים סקר ובודקים את השאלה הזאת, היינו מגלים שהזיהוי די מדויק. בירת ישראל לנצח נצחים לעולם לא תחולק עוד וכו' וכו' וכו' אומר לך משהו? (האמת, באופן משעשע אתה מציג כאן סתירה נאה לטענתה של יחימוביץ לגבי הזהות בין עניינים מוניציפלים לעניינים לאומיים…)

  14. מרק, אני מתפלאת עליך. חשבתי שהבנת הנקרא שלך טובה יותר. זה טקסט ארוך שמציג כמה אופציות. חלקן מיועדות לאנשים בעלי הכנסות נמוכות, וחלקן מדברות על רגולציה של שוק הדיור כדי לאפשר דיור גם לאנשים כמונו. הונג קונג, סינגפור, הולנד, שבדיה, פינלנד ואפילו אנגליה מציעות אופציות כאלו של פיקוח, רגולציה ודיור ציבורי ברמות שונות. חלק "עמידר", וחלק לא.
    נראה לי שבהחלט החמצת משהו. אין שום סתירה בין שני הדברים.

  15. יונית, חיפשתי את הקשר בין המאמר שקישרת אליו בתגובה האחרונה לבין מחירי השכירות בתל אביב. עד כמה שאני מבין הדיור הציבורי שעליו מדובר הוא מסוג "עמידר", כלומר מיועד לספק מגורים לשכבות החלשות באוכלוסיה. אלא אם החמצתי משהו, קשה לי לראות אנשים כמו הבלוגרים התומכים בדב חנין ויתר הבלוגרים המתלוננים על שכר הדירה כאוכלוסיה חלשה שצריכה דיור ציבורי, אולי הם אינם עשירים אבל יש תל אביבים הרבה יותר עניים מהם הזקוקים לעזרה.

  16. מיכאל – התשובה היא חברות עירוניות. אם זה נעשה בערים אולטרה קפיטליסטיות כמו ניו יורק, זה יכול להיעשות גם כאן, והאמת, זה כבר נעשה בקנה מידה מצומצם על ידי עזרה וביצרון. אין שום קשר בין זה לבין "סוציאליזם" או "קומוניזם". דב מבסס את הרעיונות ואת התוכניות שלו על דברים ישימים לחלוטין שלמעשה כבר מיושמים בעיריות אחרות, לא כולן עתירות תקציב. אלו הם דברים שבטווח הבינוני והרחוק הופכים את העיר למאוזנת ומבוססת יותר, יוצרים צמיחה בת קיימא, ומונעים יצירות של בועות שמתנפחות ומתפוצצות. קוראים לזה תכנון לטווח רחוק. אותו דבר שערים רבות ואולטרה קפיטליסטיות, שוב – כמו ניו יורק וכמו לונדון – עושות בתחום איכות הסביבה היום.

    הנה אגב קצת חומר קריאה על דיור ציבורי ברחבי העולם.

    לרמן – כן, גם אני נדהמתי.

    איתמר – שלחה, לא שלחה, זו סמנטיקה בלבד. היא מייצגת את האינטרסים של מפלגת העבודה, וזה כל מה שחשוב לזכור כאן.

    נמרוד – גם זו סמנטיקה. עיר בישראל מוגדרת על פי מספר תושביה, ובירושלים יש יותר תושבים מאשר בת"א. בירת ישראל – העניין הסימבולי הקטן הזה – אינה תל-אביב. כששלי יחימוביץ אומרת מצד אחד שדב חנין אנטי ציוני ומצד שני שירושלים חסרת משמעות, נדמה לי שיש כאן איזושהי בעייתיות לוגית מסויימת.

  17. מיכאל, אפשר להרוויח גם מבניית דירות פרטיות. יכול להיות שאפשר להרוויח מהן פחות, אבל אם אלו התוכניות שיאושרו במקום תוכניות לבניית אקירוב נוסף, יהיו יזמים שיבנו אותם. מי אמר שראש עיריה צריך לדאוג דווקא לכיס של בוני ה"פרוייקטים"? למה לא לדאוג ליזמים קפיטליסטים-בינוניים ולתושבי העיר?

  18. נמרוד, כל מיני דברים קרו כאן מאז שהיה כאו ערוץ יחיד. ולומר ש"רק תל אביב זו עיר" זה נכון בערך כמו לומר ש"הצבע היחיד הוא אדום", כי אדום הוא צבע, והכחול והצהוב נראים אחרת לגמרי.

  19. הביקורת על שלי יותר ממוצדקת, אבל בדבר אחד את טועה-
    מפלגת העבודה לא שלחה את שלי לעמוד לימינו של חולדאי. אין דבר כזה. וגם אם היה, שלי לא הייתה קופצת לדום. שלי תומכת בחולדאי כי היא חושבת שזה טוב לה- לא למפלגת העבודה.

  20. עוד לא הבנתי מה בדיוק יכול לעשות מועמד כלשהו בנושא יוקר השכירות בת"א.
    בנייה של דירות מוזלות על קרקע ציבורית? מדובר בהליך מסובך הכולל אישורים/מכרזים/הליכים חוקיים/בחירת קבלנים ובתוספת זמן הבנייה עצמה, מדובר ב4-5 שנים.
    חקיקה (עירונית?) המגבילה מחירים?
    משהו אחר?

  21. עם דבר אחד אני לא מסכים. תל אביב היא כן העיר הגדולה והמשמעותית בישראל, מפני שת"א היא העיר היחידה בישראל. היחידה שיש בה אורח חיים אורבני, היחידה שיש בה תכנון עירוני, היחידה שמזכירה במשהו עיר. וזה לא אני אמרתי, זה דוד אבידן אמר עוד ב-1978:
    אני נוסע לי במכונית בתל-אביב,

    ומה קורה לי ליד הרמזור האדום?

    פנטסטי, האיש במכונית הסמוכה זיהה אותי.

    זיהה אותי מהופעתי היחידה

    בטלוויזיה היחידה במדינה,

    בעיר היחידה שיש פחות או יותר

    לאן לנסוע בה בארץ הזאת.

    האיש זיהה אותי ונפנף לי בידו.

  22. בענייני הידידותיות לקהילת הלהט"ב [לסביות, הומאים, טרנב ובי] יש לציין כי הן אחת האוכלוסיות הנפגעות ביותר מהמגמות האחרונות בעיר.
    ת"א עבור רבים מהם היא מעין "עיר מקלט" בים של הומופוביה סביב, אך יוקר המחיה מחייב רבים מהם לנדוד אל מחוץ גבולותיה, הרחק מהקהילה שלהם וקרוב למקומות בהם אחרותם נזקפת לחובתם. כך שגם "ההישג" הזה הוא למעשה סוג נוסף של תעודת עניות לת"א-יפו בהנהגת חולדאי.

השאר תגובה