ימים ליפסטיק-פמיניסטים

בזמן האחרון הליפסטיק פמיניסטית שבי חווה נחת. ראשית, הסדרה החדשה (כאן) "ליפסטיק ג'ונגל".אמנם מאותם יוצרים של הסדרה הפסאודו פמיניסטית הפוריטנית "סקס והעיר הגדולה", אבל עד כה אני די מרוצה (מה גם שאני מאוד מחבבת את הבלונדה מ"משמרת שלישית").

חוץ מזה, ה"פיננשל טיימס" פרסם השבוע ראיון עם נציגתנו עלי אדמות, הליפסטיק פמיניסטית האולטימטיבית – ראש ממשלת אוקראינה הגברת יוליה טימושנקו. רק אתמול דווח על התקף הפניקה האחרון של העמית שהפך ליריב, ויקטור יושנקו, לנוכח העובדה שהפופולריות שלו בקרב הציבור היא כשליש מזו של טימושנקו. יושנקו הדמוקרט הגדול החליט להאשים אותה בבגידה במולדת ולטעון שבעצם היא פופולרית כי רוסיה השקיעה בזה מיליארד דולר. איכשהו, לא נראה שהיא מתרגשת מזה. רוסיה האשימה אותה בעבר בדברים גרועים לא פחות, והיא אף נעצרה בעבר על ידי משטר פרו רוסי (והיה צו מעצר נגדה במוסקבה).

האישה היא ד"ר לכלכלה ומיליונרית בזכות עצמה (יש לציין שהיא אוליגרכית, מה שלא מפריע לה להפוך לאימת האוליגרכים במדינתה היום) , ובנוסף גם האישה היפה ביותר שנכנסה אי פעם לפוליטיקה (לפחות לפי המגזין העיתון הקנדי "גלוב אנד מייל" שנת 2001. שום דבר משמעותי לא השתנה מאז, גם אם סופרים את ציפי לבני…) . זו הפעם השניה שהיא ראש ממשלה, אחרי שהפעם הראשונה הסתיימה, כאמור, בסכסוך מר עם הנשיא יושנקו.

ועם כל זה בראש, הבה נעבור למספר ציטוטים נבחרים מהראיון המשובח ב-FT (המראיינת, אגב, היא בכירה בעיתון וכנראה אוקראינית לשעבר. על כל פנים, היא בטוח אישה). הן משוחחות על הנושא החם – הצמות המפורסמות (והמסורתיות), ואז זה מתחיל:

But, she confides, the real reason she wears her hair this way is simpler than that: it makes her look good. "It is very important for us women how we look. This is an objective fact".

I've just arrived from an America greatly confused about gender and power and beauty, and her matter-of-factness intrigues me. Yet to Tymoshenko – a self made millionaire, mother and the most powerful European female east of Berlin – none of this seems complicated. "If we are speaking about what is more important for a woman, her work or her looks, the answer is obvious", she tells me, looking a little perplexed that the conversation has drifted to such self evident matters. "She will choose to look good, above all else, even at the cost of her work".

והאמת, זה רק תחילת הכיף. יש עוד כמה ציטוטים נהדרים:

Tymoshenko cheerfully talks about the differences between men and women in a way that would shock most of us "we are all equal" western feminists. Here are a couple of my favourite assertions: wome are better at taking care of things – both kids and countries – than men. "I simply think that we are more reliable and we are more able to give up living a normal life in order honourably to fulfil our responsibilities".

Her sensible bottom line when I ask her if being a woman has been a political disadvantage? "Sometimes it hurts, sometimes it helps". From a politician who uses her beauty as cannily as any supermodel, but who also terrifies notorious Russian oligarchs, that sounds like a fair assessment.

וכאן אפשר למצוא את הראיון המלא מצוטט בסוכנות הידיעות האוקראינית unian. החולירות בטח עובדים עם יושנקו, אם לשפוט מהתמונה הלא ממש יפה שהם שמו. ב-FT יש תמונה הרבה יותר ייצוגית.

14 תגובות בנושא “ימים ליפסטיק-פמיניסטים

  1. מה זה הרגשיות הזאת? אותי הדיון הזה לא מעניין. מה שמעניין אותי כאן ברור לגמרי מהפוסט שכתבתי. בכל מקרה, אני לא מוחקת כלום פרט לדברים שעוברים על החוק. אם תמצא מישהו אחר שמעוניין בדיון הזה (מאחר ולמיטב ידיעתי דרוש יותר מאדם אחד לצורך דיון), אתה מוזמן להמשיך אותו כאן.

  2. זה קשור בערך כל שאר התגובות. אני באופן אישי משאירה את הפוליטיקה הפנים אוקראינית לאוקראינים, ואת בחירת האיקונות למי שזקוק לזה. והדיון הזה לא נוגע לעניין הפוסט והאמת גם לא מעניין באופן מיוחד.

  3. מה זה קשור? הימין שלהם הוא בעל שורשים פולקיסטיים, הסוג הכי גרוע, ואני לא אמרתי שום דבר בעד היריב שלה, שהוא בוודאי לא צדיק אבל זה לא עושה אותה לטובה. מוטב לפני שבוחרים איקונות לדאוג שלא מעלים על נס איזו מוסולינית קטנה רק בגלל הליפסטיק, שאני מוכן לקבל כתנאי הכרחי, אבל לא מספיק…

  4. מבלי לפגוע בחינניותן של אמירותיה בראיון, ומבלי לגרוע מחין מראה הנאה ועם כל הכבוד ליכולת הפנומנלית להפחיד אוליגרכים, היא ומפלגתה משחקים על רגשות לאומניים אוקראיניים, שזה לא בדיוק לאומנות מהסוג השוקולדי המתפצפץ בפה בנעימות. אז אם לא להיות פוסט פוסט פוסט פמיניסטיים לא מחויבים לשום אידיאולוגיה רק רואים בלונד בעיניים, מותר לסייג את הפירגון לאשת הימין הגאה…

  5. היא אכן שווה-פלוס-פלוס, אבל נראה לי שתפישת עיצוב השיער שלה נעצרה אי-שם בשנות השמונים, כשהיא צפתה בפרינסס לאה יורה באקדח לייזר ב"מלחמת הכוכבים".

    אגב שיער, יש משהו מעט לאומני ולא-נעים ברעיון של פוליטיקאית אוקראינית שמתעקשת ללכת עם תסרוקת של איכרה מזרח-אירופאית מהמאה ה-19. משהו שמזכיר דיבורים על פולק ורוח-העם ודברים לא-נעימים כאלו. מה גם שזה בדרך כלל בא ביחד עם פופולאריות עצומה בסקרים.

  6. מישהו אמר שאנחנו מושלמות?
    אגב, אתה מדבר על עסקת הגז האחרונה עם גזפרום שהיא מתנגדת לה התנגדות נמרצת, או על ההשתלטות המפוקפקת שלה על עסקי גז ומתכות שהפכו אותה למיליונרית (ז"א, אוליגרכית)?

השאר תגובה