קצת מקארתיזם לעת צהרים

קיבלתי אתמול לתיבת האימייל שלי את דבר הדואר הבא:

Your email address was forwarded to us and we wish to introduce you to I.A.M.
http://israel-academia-monitor.com
We are exposing anti-Israel Israeli academics' publications and activities
and we're monitoring academic boycotts on Israel

 

 

 

אני תוהה, מי לעזאזל העביר להם את המייל שלי, מתוך מחשבה שאני עשויה להתעניין בדבר הזה? כנראה שמישהו שמעולם לא קרא דבר שכתבתי, או בעיקר את האזכור של האתר הזה שני פוסטים קודם, בסמוך לאיזה אתר לא נעים (אנדרסטייטמנט) שאוסף חומרים על יהודים בעולם.

בעיני, האתר הזה הוא קודם כל עוד סמן לכשל הדמוקרטי הכל כך עמוק של החברה שלנו, שמעדיפה זעזוע, הפחדה, דמגוגיה ופופוליזם, צווחות והאשמות על פני דיון ציבורי אמיתי, כן ונוקב בבעיות הכל כך קונקרטיות, כל כך קשות וכל כך מסוכנות שלנו. ניחוח עצוב מאוד של מקארתיזם ושל פאשיזם עולה מהדבר הזה. ואם כבר הם הפנו אותי לחלק האנגלי של האתר שפונה לתורמים של מוסדות אקדמיים, כנראה מסין או אפריקה, כדי להזהיר אותם בפני הסכנה של אקדמאים שפועלים להרס מדינת ישראל, הייתי רוצה לומר כמה דברים בעניין.

ראשית, אני רוצה לומר שלדעתי מוסדות אקדמיים אינם א-פוליטיים, ולא צריכים להיות א-פוליטיים. להיפך. לדעתי, אם הם שומרים על מעמד "מגדל השן", הם בוגדים בתפקידם, שלפחות חלקו הוא לתרום, לשפר ולקדם את התרבות הציבורית והדמוקרטית במדינה, בעיקר לנוכח מצבה העכשווי. הדרישה ל"ניקיון" פוליטי או "איזון" היא דרישה מגוחכת. אפילו מחקר מדעי אינו נקי פוליטית או "מאוזן". לא כל כשכן מחקרים בתחום מדעי החברה והרוח. וזו גם דרישה אנטי-דמוקרטית, שפוגעת בכל מהות האקדמיה. אם רוצים לעשות משהו למען המדינה, יש לתבוע ולעודד את הריבוי והוויכוח, המחלוקת והדיון הרציני. בכל נושא, גם הקשים ביותר.

שנית, אני רוצה לומר שלכל אדם במדינה דמוקרטית זכות ואף חובה לפעול לשינוי אופיה וצורתה של המדינה כפי שהיא נראית היום, כדי להפוך אותה למקום טוב יותר, הוגן יותר, הגון יותר, דמוקרטי יותר, ובמובנים רבים גם יהודי יותר (יהדות, כדת לא מיסיונרית, לא כופה, שבה דרך ארץ קודמת לתורה וחכמיה חושבים שהתורה כולה על רגל אחת היא "ואהבת לרעך כמוך" וכדומה. כן, זה מה שאני לוקחת מהדת הזאת).

אף אחד מהאקדמאים שמופיעים ברשימה אינו פועל להרס מדינת ישראל. בחלק מהם יצא לי להיתקל אישית, ולפחות אלו מהם שאני מכירה אוהבים את מדינת ישראל ורוצים בטובתה לא פחות מהדגנרטים מכפר שמריהו שמפעילים את הזבל הזה. למעשה, יותר. אם כבר הם פועלים למען משהו, אז זה למען שינוי צורתה של מדינת ישראל כך שלא תראה כפי שהיא נראית היום – מדינה שלא רק כובשת ודורסת את אוכלוסיית השטחים, אלא גם כובשת ודורסת את אוכלוסייתה היא, את החלשים שלה, "עניי עירה". מדינה שלא רק "שוקלת" לבצע פשעים נגד האנושות, אלא מבצעת אותם כבר זמן רב. ובעיני, לצאת למלחמה ללא שיקול דעת שהובילה להרס וחורבן כל כך עצום באוכלוסייה אזרחית, או לשדוד את כספם של ניצולי השואה ולהפקיר אותם למוות בדלות ובעליבות, גם אלו "פשעים נגד האנושות". "הפסקת קיומה" של מדינה כזו הוא לא רע, אלא טוב. בעיקר אם הוא יסמן את תחילת קיומה של מדינת ישראל חדשה, דמוקרטית יותר, יהודית יותר, אנושית יותר.

לעומת זאת, לפחות חלק מהאקדמאים שמופיעים ברשימה אכן נאבקים למען הדמוקרטיה הישראלית, שקיומה עומד בסכנה מדי יום ביומו, עם כל פעילות חקיקה דמגוגית חדשה שמוציאה מתוכה הכנסת המושחתת, וכל צעד נוסף בשחיקת הנורמות הדמוקרטיות האנושיות הבסיסיות. חבל רק שאין יותר מהם. אולי אז הם היו רלוונטיים מספיק כדי להשפיע ממש.

וחוץ מזה, כשהם אומרים: "תעזרו לנו לעצור את האנשים האלו", למה הם מתכוונים?

0 תגובות בנושא “קצת מקארתיזם לעת צהרים

  1. הדבר הכי משעשע לדעתי, זה שה"רשימה" שלהם היא הפניה לאתר של "מכתב הלוחמים"- אולי דיפ-לינקינג, אבל בן אדם שלוחץ על הלינק עשוי להמשיך לקרוא באתר ולהשתכנע 🙂

    נראה לי שקיבלתי את המייל ופטרתי אותו כפספוס של פילטר הספאם של ת'אנדרבירד 😛

  2. תגידי, את חושבת שעצם זה שלא קיבלתי את המייל זה אומר שאני לא בברנז'ה?
    או שמה אני משויכת לעוכרי ישראל ובגדר תינוקת שנשבתה?

  3. כן, אתה צודק. אחרי בדיקה מעמיקה יותר הגעתי למסקנה שזה רק נראה טוב על פני השטח. באמת חסרים שם כמה ממכרי הבוגדים עוכרי ישראל, והם מפגינים שם גם עויינות ברמות פשוט מבחילות כלפי איזו לסבית אחת, איך לומר, לא רזה, ובכלל משתמשים בכל מיני ביטויים שגורמים לי לחשוב שהאתר הזה נכתב על ידי חבורה של טינאייג'רים אמריקנים מהז'אנר של הטראש הרפובליקני. מה שכן, שמחתי לגלות שנורמן פינקלשטיין, שאני פשוט לא מאמינה שגיליתי אותו רק עכשיו, זכה שם לערך של כבוד מבחינת האורך וההשמצות.

  4. אה, הם אולי מושקעים אבל די רשלנים. אני מכיר כמה פעילי שמאל מרושעים במיוחד שנפקדים מהרשימה בעוד ידידה שלי שבסך הכל חתמה על איזו עצומה נמצאת שם.

  5. אור – אכן אתר מופלא. שלא לומר, מושקע מאוד. הלוואי שיום אחד גם אני אזכה שם לערך משלי – יש לאן לשאוף.

    שרון – על המייל הראשון שלחתי להם unsubscribe ונתקפתי בהתקף פרנויה. אבל עבר לי בינתיים. יש לי איזו תופעה לא כל כך נעימה שככל שאני מזדקנת, קשה לי לשמר ג'ננות, והן בדרך כלל מתפוגגות תוך שעה. מקסימום נמצא את עצמנו פעם מנסות לטעון בפני הכנסת שאנחנו לא קומוניסטיות. יכול להיות גרוע מזה.

    מיו – אולי באתרים כאלו לא נתקלת, אבל את המושג "רשימה שחורה" והופעותיו ההיסטוריות אתה בוודאי מכיר, לא?

    ולצורר – אפשר ממש לקרוא לזה "הפרדוקס הישראלי". באמת יפה.

    ולמאזינה – הם כותבים שמישהו שלח להם את האימייל, בניגוד לפרסומות לויאגרה שלא מתיימרות להיות שום דבר חוץ מספאם.

  6. אותי דווקא הצחיקה אחת משיטות הפעולה שלהם.
    כדי לפגוע במרצים ישראלים שתומכים בחרם אקדמי על מוסדות ישראלים, הם מציעים, הממ, ליצור חרם אקדמי על מוסדות ישראלים.
    רק יהודי.
    נפלא.

  7. מעולם לא פגשתי אתרים מהסוג הזה לפני היום. עוד פיסה קטנה של בורות (מבורכת?) נעלמת לה בזרם. העולם הזה שאנחנו חיים בו …
    ובאשר לתוכן הפוסט – אני,כרגיל, מסכים איתך. ואת, שוב כרגיל, כותבת את דעותי הייטב.
    האקדמיה אמנם רחוקה ממני מאד אבל ברור שיום אחד מישהו יתבקש לעזור לעצור גם אותי.
    ברררר….

  8. אויש. גם אני קיבלתי מהם כמה מיילים.

    בהתחלה צחקתי מהגיחוך שבזה, אח"כ התעצבנתי מהגועל נפש, ואז פשוט התחלתי לתהות מי אשם בכך שהמייל שלי הגיע אליהם ובכלל חטפתי ג'ננה בנושא…

  9. אני יודע שטניה ריינהארט יצרה לעצמה שם של צוררת ממדרגה ראשונה. אבל מישהו צריך להגיד להם שאפילו היא לא יכולה לגרום הרבה נזק מהעולם הבא 😉

השאר תגובה