מסתבר שאיראן צריכה גרעין

איראן אומרת שהיא מפתחת טכנולוגיה גרעינית לצורכי אנרגיה. כולם אומרים: אין סיכוי, הם שקרנים (מתוך ההנחה המובלעת שכולם שקרנים בפוליטיקה, בעיקר אם הם מוסלמים, שרוצים הרי להשתלט על העולם ולהרוג את כולנו אמאל'ה אמא'לה). אפילו עודד טירה (אלוהים, מי נתן ליצור הזה רישיון  למקלדת?) חושב שצריך לתקוף מראש (אין לבוש כוח פוליטי? ולוולמארט יש? עודד? היית כאן ביולי השנה? מה קרה, האורות דולקים ואין אף אחד בבית?).

ואולי לא זה המצב? ואולי הם באמת רוצים לפתח טכנולוגיה לצורך הפקת אנרגיה גרעינית? אחרי הכל, מצבם בתחום האנרגיה, כפי שהסתבר לאחרונה, בכי רע. ממש בכי רע. כדאי מאוד לקרוא את מה שכותב על זה החוקר רוג'ר סטרן מאוניברסיטת ג'ון הופקינס.

אבל מה נעשה בלי שטן גדול שקם עלינו להשמידנו? אנחנו לא יכולים להתמודד עם זה. אם חס וחלילה אחמדיניג'אד יסתבר כלא היטלר, וציר הרשע יסתבר כציר הונאת הענק שאנרון לידה היא גמד קטן, עוד נצטרך, אלוהים ישמור, להתמודד עם הבעיות האמיתיות שלנו. משהו שעודד טירה בוודאי ממש לא מעוניין בו. כחלק מהבעייה.

***

אז עוד שנה מגיעה לסיומה. ושוב, האיחול הראוי לשנה החדשה הוא שתהיה פחות גרועה מהקודמת. יש אפילו אופציה שזה יקרה, מאחר והקודמת היתה באמת גרועה. ומצד שני, תמיד יש יותר גרוע, וכמו שאנחנו נראים, גם לזה יש סיכוי. 50:50, הייתי אומרת.

התעייפתי.

0 תגובות בנושא “מסתבר שאיראן צריכה גרעין

  1. או. אז עכשיו ספר לי בבקשה – למה לא מנעו?
    ולידיעתך, המצב באיראן טוב לאין ערוך מהמצב אצל קים.

    הגזירה השווה היא מותנית מטרה, ומותנית נקודת מבט. אני באופן כללי מתייחסת לרמת הפרט המדוכא. ברמה הזאת, בהחלט אפשר לעשות גזירה שווה כשמדובר במצבים דומים. האידיאולוגיה שבה משתמשים כדי להצדיק את המעשים והמצבים האלו היא באמת לא מן העניין. שאל את העובד הזר שמועסק כאן בתנאי עבדות אם הוא מרגיש בר מזל שהוא מועסק בתנאים כאלו דווקא כאן ולא בשכנותינו ה"נאורות". איפשהו, נדמה לי שזה לא ממש מה שמעסיק את מי שכלאו אותו בחור קטן והכריחו אותו לעבוד בזנות, איפה בדיוק נמצא החור הזה ומה בדיוק האידיאולוגיה הרשמית של המקום שבו הוא נמצא. אני גם לא מנסה לבחון מדיניות חוץ בכלים אובייקטיביים, כי כשאני עושה את זה, כל מה שיוצא זו צביעות, אינטרסים על גבי אינטרסים ושקרים על גבי שקרים. ובאופן כללי, "לבחון בכלים אובייקטיביים ולא רגשיים" זה לעשות שקר לאמת האנושית, ומשהו שתמיד זוכה לניצול לרעה.

    כן, אני בהחלט משווה. אלטרנטיבה שמלטרנטיבה, זה הכל שטויות, בעיקר למי שמכיר את ההיסטוריה ויודע שיפן היתה קרובה מאוד גם כך לכניעה. וזה ממש מצחיק, הקשקושים האלו על לתקוף את איראן כי מנהיגיה מדברים. זה לעולם לא יכול להיות תירוץ, אפילו אם הם היו אומרים את מה שאתה טוען שהם אומרים, שהם לא (ולגבי השמדה עצמית של מדינת ישראל, מי שחי כאן יודע שזה לא רעיון מופרך). במיוחד שזה בא אחרי המלחמה בעיראק. כמה פעמים אפשר ליפול באותו בור אינטרסנטי, בייחוד שהוא אפילו לא קשור בכהוא זה לאינטרסים שלנו כאן?

  2. נו יופי זה מה שאני אומ,ר אם היו מפציצים או מונעים או יורים או עושים משהו אקטיבי כלשהו, כדי למנוע את קים מלהמשיך לשוא אז הרבה אנשים היו במצבים טוב יותר, עכשיו כשיש לו טילים ארוכי טווח, ונשק גרעיני. כנ"ל לגבי איראן.
    אין ספק שיש שיש רמות שונות של דיכוי, במקומות שונים, רק מה הטעות של אנשים מסויימים, נגיד כמוך, שאת עושה גזירה שווה בין כל דיכוי, דיכוי לפלישתנאים, לא שווה לדיכוי שעוברים מגזרים שונים בחברה האיסאלמית. למה לא? כי הוא פשוט לא, עם כל חוסר אי שיוויון והאפליה, עדיין לא מתקרבים כמותית למה שעוברים בני מיעוטים אצל שכנותינו ה"נאורות". זה לא אומר שאין מה לתקן אצלנו. אבל אם אנחנו רוצים לבחון מדיניות חוץ בכלים אובייקטיבים ולא ריגשיים, הרי שמה לעשות אין גזירה שווה בין הדברים. אין דין מיעוט שנלחם נגדנו, לבין מה שעושים שכננו למיעוטים לא רצויים. אין השוואה בין מה שעושים אצלנו לעובדים זרים (אף שהוא חמור בפני עצמו) לבין מה שעושים שם.
    ארצות הברית התקיפה את יפן עם פצצת אטום אחרי שיפן התקיפה אותה, ואחרי חישובים שאלטרנטיבה אחרת תעלה הרבה יותר מבחינת חיי אדם. ואת משווה את זה למדינה שאומרת שמדינה אחרת צריכה להימחק?

  3. BBC חברת חדשות מצויינת. לא קראתי בטקסט הזה שום דבר ממה שאמרת.
    גזירה שווה ביחס לדברים חשובים – אכן. אותו "מוסר" חייב לחול על כולם, לפי מה שטוענת ארה"ב לפחות. אי לכך, העובדה שמדינות המערב מפעילות "מוסר כפול" מחייב אותי לגזור גזירה שווה.

    גם המדינה שאתה חי בה היא מדינה של דיכוי. אני חוששת שחוסר היכולת להבחין במה שקורה סביבך לא נמצאת אצלי.

    על צפון קוריאה קשה לי אפילו להגיב על רמה כזו של הכחשת מציאות (או שמא תמימות?). אם היינו מונעים? אז למה לא מנענו? הרי היינו יכולים לעשות את זה כל כך בקלות בעבר. למשל, לאכוף את הסנקציות שהוטלו על המדינה כבר לפני שנים. למשל, לעשות שם regime change אחרי שלמדנו על תאי הגזים, אחרי שלמדנו על הרעבת האוכלוסייה, משהו שהוא common knowledge כבר שנים. בקיצור, אני מציעה שלא תדבר איתי על מציאות, לנוכח העובדה שממש לא נראה שאתה בקיא בה.

  4. איראן לא מדברת על השמדת מדינת ישראל?
    היא רק קוראת למלחמה בכל ציוני:
    http://www.memri.org.il/Memri/LoadArticlePage.asp?entID=2002&entType=4&language=Hebrew
    מנסה לערער את הליגטימיות של מדינת ישראל:
    http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=archives&Area=ia&ID=IA30706
    ובכלל רק מבקש בנימוס מהמערב להסיר את ישראל מהמפה:

    Those people who… wanted to… create a new Middle East… when they say a new Middle East, they mean a Middle East which will be a captive in the hands of America, Britain and the Zionist regime.

    I want to announce here that they should not assume that ceasefire means an end to the crisis

    The nations in the region are alert. In fact our nations also want a new Middle East. The Middle East that our nations want is a free Middle East, free from the hegemony of America and Britain.

    They attacked Lebanon as an introduction to the new Middle East plan. They were under the assumption that they can stabilise their power by breaking the unity and resistance of the Lebanese nation and expand their influence on the rest of the Middle East. I want to announce here that they should not assume that ceasefire means an end to the crisis.

    נלקח מהאתר של bbc שלא בדיוק ידוע בחיבתו לישראל ותקשורת מוטה כלפיה.
    מדינת שאריעה להזכירך היא מדינה שבה בני דתות אחרות הם עבדים שבה לגנבים ידיים.
    "אי אפשר לעשות פרה אמפטיב" למה לא? אם אכן יש סיכויים טובים שהם הולכים לפתח נשק גרעיני, והם מדינת איסלאם קיצוני.
    אם את גוזרת גזירה שווה בין מדינות המערב למדינות האיסלאם ואת אורמת שאני "חי על הירח".
    איפה בדיוק את חיה?
    מדינת שאריעה להזכירך היא מדינה של דיכוי, אם אין לך יכולת להבחין בין מדינות שלמרות כל הקשיים כן מנסות לקיים אורח חיים דמוקרטי,כן הולכות בכיוון של מתן זכויות, לבין מדינות שמבססות את המוסר שלהם על מנטליות של מסעי הצלב (להזכיר לך מה עושים הגופים שממומנים על ידי איראן?) אז את כל כך מנותקת מכל מכל מציאות שבאמת אין לי מה לומר.
    ובקשר לצפון קוריאה: זה בדיוק מה שאמרתי, אם היו מונעים מצפון קוריאה את הנשק הגרעיני וההתחמשות שלה, הרי לא היינו במצב שבו כולם כל כך משקשקים הפיל אותו מטורף.

  5. איראן לא מדברת על השמדה של ישראל על ידיה, אלא על השמדה עצמית, ולא רומזת כלום כלפי אירופה, חוץ מהרמז הגס שאולי עדיף שאירופה לא תדרוש מאנשים שלא עשו את השואה לשלם את מחירה. אי אפשר לעשות פרה-אמפטיב על סמך התבטאויות שאני אישית לא מצאתי בהן שום פאשלה – זו סתירה במושג ושלא לומר – צביעות מדרגה ראשונה. טענות איראן על צביעות המערב (להזכירך, רק מדינה אחת בעולם השתמשה אי פעם בנשק גרעיני כנגד אוכלוסייה אזרחית, וזו לא היתה איראן) הן שרירות וקיימות. מדינות שהן דמוקרטיות ולמרות הכל נותנות לאנשים שלהם את היכולת נו להיות אנשים חופשיים ועצמאיים? לא מכירה כאלו. אנשים חושבים הם אכן אנשים שלא אכפת להם שמדובר במדינת שאריעה, או לפחות כאלו שלא משתמשים בטיעון הזה כדי לאטום את המחשבה. ואם אתה חושב שזה שנטפלים לאיראן ולא לצפון קוריאה לא קשור בשום צורה לעניינים שאינם בדיוק קשורים לשאריעה, אני חוששת שאתה חי על הירח.

  6. סליחה שאני קופץ אבל בוודאי ובוודאי שאין פה התנשאות, מה לא ברור? איראן מדברת על השמדה של ישראל, + רמיזות לכיוון אירופה, מה יותר ברור מל"הוריד לה את הראש" בנושא הגרעיני? אם היו עושים אותו דבר לפני כמה שנים לקים המצב היום היה הרבה יותר טוב (ועכשיו מפחדים כמובן כי יש לו נשק + ארטילריה לדרום קוריאה).
    סין גדולה מדי מכדי לאיים עליה מן הסתם. מה שלא מובן לי זה מדוע להיות (ותסלחי לי כן אבל זה בדיוק מה שזה), לגזור גזירה שווה בין מדינות שבסופו של דבר דיקטטרות או רוצות להיות כאלו (נגיד איראן). ובין מדינות שהן דמוקרטיות ולמרות הכל נותנות לאנשים שלהם את היכולת נו להיות אנשים חופשיים ועמצאיים? איזו טענות של איראן שרירות כנגד המערב? האם אנשים חושבים, פירושו אנשים שלא איכפת להם שמדובר במדינת שאריעה?

  7. כל מה שאני רואה מהצד האיראני בשנים האחרונות זה פעולה אינטליגנטית ביותר – שום אמירה ישירה, רק "ספקולציות" (שהחיים בישראל, אגב, יכולים למצוא בהן הרבה הגיון). גם את הכורים שלהם, כמו שהבנתי, הם בנו בצורה אינטליגנטית שממש לא תאפשר למי שינסה חיסול נקי ומהיר כמו במקרה של הכור העיראקי.

    ורק עוד שיקול אחד למשוואה – האם ארה"ב מוכנה לתת לצד שלישי בלתי תלוי להסתובב בתוך הכורים שלה? האם אין בדרישה שאתה מציג ובדמגוגיה הגלובלית שהיא מעלה לנוכח הסירוב של איראן מהיחס הקולוניאלי המתנשא והטוב, שאין לו כבר שום מקום בעולם שלנו? רבות מהטענות שמעלה המשטר האיראני היום כנגד המערב הן, מה לעשות, שרירות וקיימות לנוכח המציאות, ומעוררות הרבה מחשבה בקרב אנשים חושבים. ותוסיף לכל זה את העובדה שזה שאוחז ביחס הקולוניאלי הפנאטי הכי מחפיר הוא בדיוק זה שלא יכול להרשות את זה לעצמו היום (דהיינו, הנשיא וו.), וכולם אומרים לו "כן כן", בעיקר סין – שהיא אלופה בשנים האחרונות בלהתייחס לארה"ב כמו ילד בגנון מוכה אמוק ולהמשיך לעשות את כל אשר עולה ברוחה – וממשיכים לעשות עסקים בקנה מידה רחב עם איראן.

    קים ג'ונג הוא התחביב שלי. כבר כתבתי עליו כאן כמה וכמה פעמים (וגם לעניין הכחשת השואה האיראנית התייחסתי כמה פעמים). אתה מוזמן לשוטט, למרות השם המוזר…

  8. אוףףףף… miscommunication טוטאלי. אשמתי. מקליד מהר מידי וחושב לאט מידי:

    הציטוט הראשון בה להבהיר עוד משנת 2001 את כך שהגישה של איראן היא שבעימות גרעיני פוטנציאלי ישראל תובס. זאת בשל מגבלות הגודל והצורה וגם בשל העובדה שאיראן רואה את עצמה כחלק מהעולם המוסלמי כולו. וזה שזה לא ציטוט ישיר, אם תקראי במקורות אחרים, לא משנה את העובדה שהם יצאו מהשופר הממסדי האיראני, שהוא אחד המסודרים שיש. (אצלנו קוראים לזה שמעון שיפר ו"הדלפה").

    הציטוטים הנוספים באו בשביל להמחיש לך את תוצאות המירוץ כמו שכתבתי אותן 2 תגובות אחורה- משמע, מירוץ כלל איזורי להשגת נשק להשמדה המונית. ושוב, כמו שניסיתי להסביר קודם, ואם נעזוב לרגע את כל הבולשיט של ההפחדות שביום שתהיה פצצה היא תעוף לפה, במילים אחרות, אני אהפוך את מה שאנחנו כן מסכימים אליו ותעני לי לנוסחא הבאה:
    הצהרותיה "השנויות במחלוקת" (יוצא לקראתך) של ההנהגה האירנית פלוס האיגרת ההזויה ולא מציאותית (שוב יוצא לקראתך) שנשלחה לאפיפיור ולקנצלר גרמניה פלוס דיבורים עמומים על השמדה קרובה של היישות הציונית שניתן לפרשנם כהסבר שישראל תחסל את עצמה בגלל חילוניות רפיסות חברתית מדיניות כלכלית ובעיקר שחיתות (אין יותר לצאת מזה… אני כבר בחוץ לגמרי..) פלוס המעשים והמעורבות האקטיבית שלהם במימון והכשרה של כוחות מזויינים מצפון דרום ומזרח לנו.
    כפול
    האצה של בניית טילים ארוכי טווח עם דלק מוצק (הסוג היחידי שיכול לשאת פצצה גרעינית) פלוס המצאות שאריות פלוטוניום פלוס הצהרה פומבית על קיומו של כור מים כבדים פלוס
    שווה (לדעתי)
    משהו שרצוי, במחיר הראוי ובסיכון שנוצר לסכל אותו.

    קלברזה היה זה שהגה את הנוסחא לחישוב נזק לפני מאתיים שנה: אם סיכון פוטנציאלי כפול נזק פוטנציאלי קטן מהעלות למניעתו- אזי ישנה חובה לפעול למניעת הסיכון. זה הכל.

    היה ומה שאת אומרת נכון, ואינני פוסל את האפשרות הזאת- קמה חזקה על המשטר האיראני לתת לצד שלישי בלתי תלוי כמו סבא"א לפתוח את שעריו ולאפשר לפקחיו להסתובב בתוך הכורים הללו ללא חשש ובכל אשר יחפצו, עם מונה גייגרים וחיישנים אחרים בשביל שישללו המצאותו של נשק גרעיני, ולא יוצאים בהצהרות שבונות סיביבן גל של חשדות מפלילות, וחמור מכך, מאיימות כי כל פעולה נגד האינטרס האיראני תגרור תגובה קשה ובלתי צפויה. משלא כך פני הדברים-אין כל מניעה הגיונית לפעול נגדה, להיפך, כמו שאמר בחור בבלוג שקראתי: "שפן שלא רוצה שיירו בו לא קופץ באמצע היום עם ציור של מטרה על התחת ומקלל את אימא של הצייד"

    זהו. תם הדיון על הגרעין האיראני מבחינתי… אני חייב לישון קצת יותר בלילה… תבורכי על המחקר שגרמת לי לעשות בנושא הזה שממזמן רציתי לקרוא קצת יותר לעומק עליו. 🙂

    ולגבי קים ז'ונג איל, את מוזמנת לכתוב יותר, הסיפורים שיוצאים משם הרבה יותר מפולפלים וטווח הטילים שלו קצת יותר מרגיע.

  9. כן, אני מאמינה שזה ניפוח תקשורתי ועניין חסר כל ערך. כתבתי על זה פוסט כאן למטה.

    ההקבלה היא בין קים ג'ונג איל להיטלר, לא בין אחמדיניג'אד להיטלר. וגם במקרה של קים, ההקבלה היא לא העניין. אגב, את מה שאחמדיניג'אד עושה היום, אנחנו התחלנו. אתה טועה לגמרי כאן.

    בהלינק הראשון שהבאת קיים הציטוט הזה: "אם יום אחד, עולם האסלאם יהיה מצויד בנשק שישראל מחזיקה כרגע – אותו יום, תגיע דרך היהירות העולמית למבוי סתום. מפני שהשימוש בפצצת אטום אחת על ישראל לא יותיר דבר על האדמה, אולם לעולם האסלאם היא תגרום רק לנזק". (ואגב, הם כותבים שבאף מקור לא הובא ציטוט ישיר). בציטוט השני לא ראיתי שום דבר שאמרו איראנים. השלישי מתייחס רק למצרים, והרביעי זה למהנט, ואפילו הוא לא אומר שום דבר שתומך בטענתך שמישהו מהם קרא באופן ישיר וגלוי להשמדתה של מדינת ישראל באמצעות פצצת אטום.

  10. ואגב, לגבי התבטאויות לגבי שימוש פוטנציאלי בפצצת אטום כנגד מדינת ישראל, את מוזמנת לבקר באתר מחקרי שאוסף ציטוטים של מנהיגים במזה"ת. אני מדביק לך כמה קישורים שיעזרו לך:

    רפנסג'ני לא מכחיש את הכוונה להתחמש בגרעין, ואף מביא תרחיש של שימוש בפצצה זו כפתרון אפשרי לבעיה הישראלית:
    http://www.memri.org.il/memri/LoadArticlePage.asp?language=Hebrew&enttype=4&entid=525

    סעודיה מתחילה לדבר על גרעין, בנימוק שאם לאירן יש, אז למה גם לא לנו?
    http://www.memri.org.il/memri/LoadArticlePage.asp?language=Hebrew&enttype=4&entid=2058

    מצרים רוצה גם גרעין, באותו נימוק:
    http://www.memri.org.il/memri/LoadArticlePage.asp?language=Hebrew&enttype=4&entid=1072
    איראן מודה רשמית שהיא הפיקה פלטוניום:
    http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3099636,00.html

    ושוב, פלוטוניום מפיקים בכור מים כבדים, איראן מודה בזה וכולם יודעים את זה. אבל אין לזה יעילות יוצאת דופן לגבי שוק האנרגיה. משמע, אין סיבה להקים כור מים כבדים ולהפיק פלוטוניום ללא קשר סיבתי, גם אם הוא לכאורה וגם אם (חלילה) הוא אמיתי.

  11. עוד פעם יצא לי משפט סתום בסוף… (לי בעיה לגמור… תגובות) ולכן ננסה שוב:
    "….(וכן, גם אני לא מבין את האנלוגיה הדפוקה הזאת בינו לבין היטלר …. אבל כמו שאומרים אצלנו, הוא התחיל, אלמלא הוא לא היה מדבר כל כך הרבה על השואה ועל היהדות ולא על הישראליות אני לא חושב שההתייחסות של האורגנים של מדינת ישראל לא היו עונים באותו מישור)."

  12. רגע, אז הכנס של הכחשת השואה והאיגרת של הבחור המעצבן והלא מציק הזה הוא ניפוח תקשורתי חסר ערך מהותי בעינייך? אין לקחת מזה שום היקשים שיובלו לצעדים אופרטיביים?
    הרי הם גם מדברים המון על שחרור פלסטין וזכויותיהם של הלבנונים בחוות שבעה ועוד מקומות, ואני מקווה שאת מאמינה שהם ממנים מאמנים ועוזרים לארגונים שפועלים בשטח…?
    (וכן, גם אני לא מבין את האנלוגיה הדפוקה הזאת בינו לבין היטלר …. אבל כמו שאומרים אצלנו, הוא התחיל, אלמלא הוא לא היה מדבר כל כך הרבה על השואה ועל היהדות ולא על הישראליות)

  13. לא התכוונתי לפוליטיקה ו/או לשחיתות ב"לא לישון בלילה", אלא לדברים שקשורים באחסון הפסולת שמופקת מכורים כאלו ולפוליטיקה "פנים מדעית". הפרופסור האמור פשוט עסק באיכות הסביבה ודברים כאלו, לא ביחסים בינלאומיים. ותאמין לי, זה מספיק מחריד. גם מה שהוא סיפר וגם דברים נוספים שקראתי אז בנושא בהחלט גרמו לי לנדודי שינה, לפחות מטאפוריים.

    נדמה לי שהחברים כאן אצלנו עשו מספיק לשינוי יחסי הכוחות באזור גם בלי הגרעין של איראן. המלחמה האחרונה היתה די שיא של העניין הזה. אגב, אם עקבת אחרי ההתרחשויות בעולם בשנים האחרונות, בוודאי שמת לב שמעמדו של אופ"ק לא הולך ומתחזק, אלא להיפך.

    אני רוצה לטעון שאי ההשלמה עם גרעין איראני לצד השלמה עם דברים גרועים מאוד אחרים נובעת מחוסר הבנה של השתנות מערך יחסי הכוחות בעולם, בצורה שמחלישה את אלו שאינם מבינים. בוש בראשם, אבל גם לנו לא חסר, ואי ההבנה הזאת תעלה לנו הרבה יותר מגרעין בידי איראן.
    (אגב, גם לגבי טרור יש לי דעות מעצבנות).

    חשבתי שאומרים שפוטין הרעיל את הסוכן הרוסי בפלוטוניום 250 (או מה שלא יהיה), לא אחמדיניג'אד. למעשה, טרם שמעתי על דבר אחד שאחמדיניג'אד עשה רע, עם דגש על ה"עשה", חוץ מלומר דברים מעצבנים. פוטין, לעומתו, וגם הסינים, קופת השרצים שלהם כל כך מלאה שהיא גולשת לכל עבר. אבל איתם לא מתעסקים, כמובן. וגם לא נכנסים לסכסוכים אזוריים במקום שבו אין נפט, למרות שהשליט של המקום האמור מרעיב את האוכלוסייה שלו עצמו כבר 11 שנים ומחזיק מספר נאה של מחנות ריכוז, שבחלקם אף מבצעים ניסויים כימיים על אסירים בתאי גזים. חס וחלילה שלמישהו יהיה אכפת מזה (חוץ מאשר להפשיר חשבונות "חוקיים" שלו, שכוללים כספים מעסקים עם חברות טבק גדולות, למשל). ויש לו כנראה פצצה גרעינית, ואף אחד לא יכול להאשים אותו ברציונליות. אפילו לרמה התודעתית של דרפור (שם לפי דברים שקראתי ממקורות אמינים, לא ממש מתרחש טבח עם וגם לא שואה, אלא סכסוך אלים על גב האוכלוסייה בין נוצרי מטורף למוסלמי מטורף, בלי קשר מיוחד לדת, כנהוג באפריקה), כמה שהיא שווה (כידוע, כלום חוץ מצביעות) לא מצליחים להגיע עם ההיטלר הזה.

    ואתה יודע מה, אותי, כבחורה מוזרה עם שם מוזר של בלוג שכולל בתוכו את המילה "שואה", זה מאוד מעצבן, כל העיסוק הזה בפצצה הגרעינית של איראן או בכנס הכחשת השואה באיראן או בכל מיני שמועות מטופשות וחסרות בסיס על סרטים צהובים באיראן, בעיקר כשהדגנרטים שלנו מתנפחים על זה בגרמניה, ובעיקר שאנשים חסרי בינה כמו עודד טירה מתנפחים על זה באתרי חדשות פופולריים. אז אל תיתן לי את ה"קונצנזוס בקרב ההנהגה הישראלית" כטיעון. וגם לא את הבזבזנות התקציבית של הדגנרטים שאנחנו קוראים להם "הנהגה" על שטויות מצד אחד, והחסכנות שלהם על שעות סיוע לעיוורים מצד שני. הקונצנזוס שלהם, ותסלח לי על הצרפתית, שווה לתחת ולא קשור בכהוא זה כבר שנים רבות לאינטרסים של האוכלוסייה בישראל. אני בדעה שאם מישהו אכן יצליח להשמיד את מדינת ישראל בסופו של יום, זה לא יהיה אחמדיניג'אד, אלא אולמרט וכל שאר הפונקציונרים עלובי הנפש שם.

  14. לגבי קיומם של שאריות פלוטניום 250, קראתי על זה לא מזמן במאמר שאני לא הצלחתי לאתר, אבל איזוטופ פלוטוניום 250 הוא זה שהרעיל את הסוכן הרוסי שערק לאנגליה לא מזמן, והחולשה הגדולה שלו היא החותמת המייננת שהוא מותיר בכל מקום שהוא עובר, ומאוד קשה להסתיר אותה.

    המשמעות המרכזית של איתור שאריות כאלה, כמו שאמרתי, זה שאין לו שום שימוש מלבד מרעומים לפצצות גרעיניות. (או לשים בסושי של בוגד באימא רוסיה).

    שמעתי שזה יותר חריף מסתם וואסאבי.

  15. ראשית, המילה הנכונה היא decommissioning (פירוק או הוצאה משירות) ואת צודקת, לאחר שנים שבהם רק הילדים הגדולים (ברה"מ, ארה"ב ושות') החזיקו במאגר הגרעיני (לעינייני שלום עאלק) התחילו המדינות המתפתחות להתפתח מספיק בשביל לרכוש את הידע והיכולת לייצר את הטכנולוגיה, העלות האדירה של ההפקה מתאפשרת רק למדינות עם גב כלכלי איתן או (וזה הרוב היום) למדינות שיכולות לשאוב מהתקציב המסכן שנועד לרווחת / חינוך / תברואת האזרחים שלה.
    אני משער שאותו הפרופ' סיפר לך שכמות המדינות שמקבלות שוחד בכסף או באיומים מצד ארה"ב ו/או רוסיה בשביל שלא יתקרבו לגרעין או שיפסיקו הליכים מתקדמים בנושא. (סודן היא המפורסמת בהן, ולא, קדאפי לא חזר בתשובה, הוא פשוט פותח קשת טווחים יפיפיה שלעולם לא תהיה לאיראן מול אירופה וארה"ב).
    הנקודה שלי היא, שלמרות שהחשש מההפצצה גרעינית איראנית הוא פוטנציאלית נמוך, החשש האמיתי הוא משינוי מאזן הכוחות בין ישראל (שהיא הרי התנחלות המערב במזה"ת) לבין השכנים ממזרח. פתאום אסד לא יהיה כזה נחמד, אנחנו לא נמהר לטוס מעל הארמון של אסד, החמאס לא ידברו איתנו יותר מידי, ההרתעה ששומרת עלינו מעימות עם סוריה / לבנון ושות', הסעודים לא ימהרו למצוא יוזמות משלהם לפתרונות במזה"ת, הירדנים לא יסתובבו ברחוב עם דולרים, המדינות העשירות במפרץ (כויית דובאי ושאר הנסיכויות) יתחילו לדבר יותר עם איראן והרבה פחות עם המערב, והן אלה שמכתיבות את סדר היום האמיתי בעולם הערבי, הנפט יתייקר פי מאות אחוזים, ושאר שינויים בסטאטוס קוו השביר שממילא נשבר עם הפלישה המיותרת (אך היעילה לישראל) של ארה"ב לעיראק.

    לתמונה המסובכת מלכתחילה אפשר וצריך להכניס לתמונה את השיעים בעולם, שאיראן כיום היא המדינה המובילה שלה, אפשר להכניס את סוגיית עיראק וההשתלטות הצפויה של איראן עליה (התהליך כבר החל) ועוד דברים. ועוד לא דיברתי מילה אחת על סין (כן, גם המלוכסנים קשורים ומשפיעים על מערך השיקולים כנגד איראן הגרעינית)

    כל מה שרשום לעיל נתון לחזקה הנטויה במחלוקת שאיראן היא מדינה רציונאלית ריבונית שרוצה רק לשרוד ולהתייעל.

    ומה אם לא? האם ההנהגה העולמית והמקומית יכולה לקחת כערובה את התנהגותה של מדינה שמתמחשת וממנת אירגוני טרור ברחבי העולם בלבנון במצרים ובסעודיה ופועלת כנגד המשטר הפלסטיני הרציונאלי לא רק באופן פוליטי, אלא אפילו באש (ראי מאמר על זה בבלוג שלי)? (http://effifuks.blogli.co.il/archives/8)

    קראתי על החוף הלבן של קוטאו (בצד השני של העולם) ספר מרתק בשם "שער העקרב" (אני חושב שזה השם) שמציג את כל הרבדים בסיפור, אפילו דוסטיובסקי לא היה יכול לכתוב סיפור עם כ"כ הרבה דמויות, רגשות, ואמת לגבי המציאות במזה"ת בעוד 10 שנים, שיוצא מנקודת מוצא אחת- איראן גרעינית. הסוף טוב שם. אבל המאבק הבלתי נמנע וההתנגשות בין הגושים השונים היא קשה מנשוא.

    נ.ב.
    לגבי המשפט האחרון שלי, אין לי מושג, זה אין שום הגיון בו, ואין לי מושג מה רציתי להגיד שם. ניראה לי שהכוונה הייתה היא שכמות המשאבים שמושקעים מזה 4 שנים בבניית פתרון צבאי ישראלי עצמאי או משותף עם מדינות נוספות לא אושרו סתם, וברוב דיעות כזה או אחר. את עיקר המידע ששמעתי על זה מחברים אני מגדיר כרכילות ושבבי מידע או סתם דברים שיסבכו אנשים פטפטנים, אבל בהחלט מדובר בסוג של קונצנזוס לגבי ההסכמה בהנהגה הישראלית לגבי אי ההשלמה עם גרעין אירני, כל אחד מנימוקיו.

  16. אגב, פעם קיבלתי מאיזה פרופסור הרצאה די מפורטת בנושא כורים גרעיניים להפקת אנרגיה ("מטרות שלום" עלק). השאלה הראשונה שהוא שאל אותי לפני שהתחיל לדבר היתה "את בטוחה שאת רוצה לדעת? כי אחרי זה לא תוכלי לישון בלילה". רציתי לדעת, והוא צדק. המגמה היום בעולם לחזור לבניית כורים גרעינים ולדיבורים על אנרגיה גרעינית, אחרי תקופה ארוכה שבה המגמה העולמית היתה דווקא decomissioning ומעבר לסוגי אנרגיה אחרים, היא מפחידה מאוד בעיני, הרבה יותר מפצצה גרעינית בידי מדינה זו או אחרת.

  17. מוזרים הדברים שאתה אומר. קודם כל, לא ברור לי מאיפה אתה יודע מה בדיוק יש להם. דבר שני, שמעתי מומחה לתחום הגרעין מדבר לפני כמה חודשים ומסביר דברים אחרים לגמרי ממה שאתה מסביר. דבר שלישי, בשבדיה מסופקת בערך שליש מתצרוכת האנרגיה (לכל דבר חוץ מדלק למכוניות, ז"א – בעיקר חימום) באמצעות אנרגיה גרעינית (הם רוצים עכשיו להיפטר גם מזה ולעבור לשימוש בעיקר במקורות של אנרגיה מתחדשת טבעית, אבל זה רק הם, השמאלנים יפי הנפש. בכל העולם, כולל ארה"ב שבה לא נבנה כור גרעיני חדש אחד מאז three mile island, דווקא תולים הרבה תקוות באנרגיה הגרעינית).

    דבר נוסף – איראן כמובן לא מסתפקת בזה, אלא גם חותמת על עסקאות ענק לפיתוח של, למשל, שדות גז טבעי, עם מדינות שהסנקציות שמטיל האו"ם מעניינות אותן רק למראית עין, כמו סין למשל. או צרפת. החוקר האמריקני במחקר שהבאתי כאן ציין במפורש שמשבר אנרגיה רציני יחליש את המשטר אם לא יפיל אותו, והרי אתה בעצמך ציינת שהדבר העיקרי שמעניין אותם זה הישרדות. בנוסף, קראתי במקום כלשהו, שאיני זוכרת אותו בגלל שזה היה די מזמן, ניתוח די מעניין על האופן שבו מר אחמדיניג'אד משתמש במירוץ אחר הגרעין כשלעצמו לצורך איחוד העם וחיזוק מעמדו הפוליטי. ואגב, הם מעולם לא הצהירו בגלוי על כוונתם להשמיד את ישראל (שלא כהגנה עצמית), אלא רק הצביעו על הכיוון הלא כל כך מופרך שישראל תשמיד את עצמה.

    ובעניין הנשק הגרעיני, אני חייבת לומר שזו צביעות גדולה שקשה להצדיק מצד הממשל האמריקני להתנגד כל כך לנשק גרעיני בידי איראן, כשלמדינות כמו פקיסטן יש אותו, וכיום גם לאדם היחיד שבאמת אפשר להתייחס אליו כאל סוג של היטלר בעולם הזה – קים ג'ונג' איל. אחמדיניג'אד אוהב להתעסק בצביעות, ולא בכדי.

    הסיפור שלך על הרב"ט דווקא הזכיר לי את הסרט המשובח "יס מן".

  18. פינגבאק: קודח » ארכיון הבלוג

  19. כוסית כוסית…
    הדבר היחידי שאפשר לעשות עם איזוטופ פלוטוניום 250, זה לבנות מרעום לפצצה גרעינית.
    הדבר היחידי שאפשר לעשות עם פיתוח מואץ של טילים ארוכי טווח שיכולים לשאת רש"ק גרעיני, זה לבנות פצצה גרעינית.
    הדבר היחידי שאפשר לעשות עם 2000 צנטרפוגות שמאיצות בהליך גזי את האורניום למצב של העשרה זה… (תנסי את עכשיו)

    (אני אגלה לך בכל זאת- לבנות פצצה גרעינית)

    למרות שהכתיבה המתחסדת שלך מזכירה לי את בנדוד שלי הרב"ט, שרגע של בדיחות, לבש פעם את המעיל של מפקדו סגן האלוף ופטפט שעה עם שני רבי סרנים והסביר להם על הבעיות ביחידות שלהם, והם הקשיבו והנהנו בחיוב. כששאלתי אותו איך הם לא עלו עליו, הוא אמר "זה לא מה שאתה אומר, זה היכולת שלך להשמיע את זה משכנע גם כשאתה אידיוט מוחלט".

    למרות זאת אני שותף מלא לכך שאני לא חושב שהמשטר האיראני יירה ולו טיל גרעיני אחד מול ישראל, משום שהשרדותו שלו חשובה לו יותר מכל דבר בעולם. מאידך גיסא, כשאנחנו לא נהיה כבר הבחור המשוגע עם האקדח הגדול באיזור, האינטרס האיזורי לא "להתעסק" עם מדינת ישראל, (אני מודע לילדותיות שבמינוח), והחשש ממירוץ איזורי של מדינות נוספות שיחושו מבודדות במירוץ (ראי את פתיתי המידע שזורמים על ההתעניינות של מצרים בתחום הגרעין, וסעודיה שמדברת בכיוון לאחרונה) יובילו פה להרבה משוגעים (וכן, אני מסכים שאנחנו אחד הפסיכיים הרציניים בשכונה)

    לעיניין מחירי הנפט, את צודקת חלקית. אם תקראי מאמרים נוספים תביני כמה דברים- אנרגיה גרעינית לא מחליפה ולו 15% מהצריכה מהאנרגיה המבוססת על נפט פחם וגז, רק בגלל שהיא לא יכולה. ולעולם כור גרעיני לא יפתור בעיות אנרגיה (לראייה, ישראל היא אחת הלקוחות הפחות מועדפים בשוק הזה, היא מהמובילות בעולם בפיתוח אנרגיית גרעין, ויש לנו לפחות 2 כורים שיודעים עליהם, אבל עדיין אף אחד מהם לא מפיק חשמל מהסיבה הפשוטה שהם בונים את זה)
    ראיה שניה היא שבשביל חשמל מאנרגיה אטומית לא צריך להעשיר אורניום, לבנות צנטרפוגות, לייצר פלוטוניום, לבנות טילים ארוכי טווח, להצהיר בגלוי על השמדת ישראל, ועוד.
    ראיה שלישית היא שכור אזרחי בונים בדר"כ בקרבה הגיונית למקור שמקבל את האנרגיה, ולא בלב מדבריות שוממות בתוך בונקרים, ללא קווי מתח להוצאת החשמל.

    בסופו של יום, למרות שאני משוכנע שהם לא יירו את הטיל הראשון בשכונה שלנו, אני חושב שההשלכות לעצם קיומו של הנשק הזה הוא בהחלט בלתי נסבל מבחינת מדינת ישראל, ולכן לדעתי קורים כמה תהליכים מאוד חשובים שלא מקושרים בכוונה לאיראנים- הקמת מדינה פלסטינית לפני שהפצצה האירנית תהיה מוכנה. החרמת סוריה עד שתטופל הבעיה האיראנית, הפיכה טוטאלית של צה"ל להתמודדות כמעט רק עם האיום הזה, בנייה של מערך הרתעה והכנה בתוך עיראק (כן… זה השלב שאני נשמע כמו דבקה), והרחבה מטורפת של מערך החץ והצבתו במקומות שלא תאמיני.

    לא מוציאים כ"כ הרבה כסף, במיוחד לא הממשלה שלנו, עצם התוחלת לקיום שלו מובילה לתהליכים אדירים במדינה, ולא סתם.

  20. לו היתה איראן על סיפו של משבר אנרגיה, הרי שהדרך ההגיונית (לדעתי לפחות) להשיג אנרגיה גרעינית היתה לפתוח את מתקני הגרעין שלה לפיקוח בינלאומי כדי להסיר כל חשד לכוונה לפתח נשק גרעיני. מדינת ישראל, למשל, לא שואפת להשיג אנרגיה גרעינית אלא נשק גרעיני, ועל כן היא סוגרת את מתקני הגרעין שלה לפיקוח בינלאומי.

    דווקא ההצהרה האחרונה של אולמרט, להשקפתי, היתה צעד ראשון לקראת הוצאת הפצצה מהמרתף לפרוזדור, כחלק ממהלך שבשלב השני שלו, במסגרת הסדר אזורי (כולל איראן) יפורז המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית, כפי שכבר נכתב בהסכם השלום עם ירדן בשנת 1994.

    אבל הנקודה החשובה ביותר, לדעתי, בפרשת הגרעין האיראני (והישראלי) שעליה לא מדברים מספיק לטעמי היא ההשלכות של מזרח תיכון גרעיני: מאזן האימה הגרעיני ינציח את הטרור (שכן לא מגיבים בנשק גרעיני על מטען חבלה או ירי על מכוניות) ואינו מכיל זרז לפתרון הסכסוכים במזרח התיכון, רק להנצחתם.

    ואגב, צחי צודק: קלינטון הפציץ בניינים ריקים בעיראק בשנת 1998.

  21. מעולם לא אמרתי שרצונותיה של איראן תמימים. אני רק אומרת שנראה שאחמדיניג'אד מבין את העולם היום הרבה יותר טוב מהממשל האמריקני, ובטח שהרבה יותר טוב מאשר ישראל, ופרה-אמפטיב כאן, אפילו רק הדיבורים על זה, זה לשחק לו ישר לתוך הידיים, סתירה עצמית שאין שום סיכוי שנצליח להתמודד איתה, והימור (או למעשה, דמגוגיה אינטרסנטית) שיש הרבה יותר סיכוי שיוביל להשמדתנו מאשר ה"הימור" (הרציני הרבה יותר) לכיוון ההפוך. כנס "הכחשת השואה" בהחלט הצביע על זה יפה.

    אגב, אפילו אם הם באמת מעוניינים באנרגיה אטומית בלבד, זה לא הופך אותם לשה תמים ולא הופך אותם לפחות מסוכנים. יש היום בעולם דברים הרבה יותר מסוכנים מפצצה אטומית.

    לצחי – אני לא זוכרת את זה. למיטב זכרוני, אבא של וו. הפציץ את סדאם בעיראק.

  22. כל זאת בהנחה שאחמדינג'אד לא שווה היטלר חדש, אבל מה אם כן? האם ישראל צריכה להמר על המקרה הפחות גרוע שבו איראן היא שה תמים שמעוניין באנרגיה אטומית בלבד? משום מה אחמדיניג'אד אמין בעיניי בערך כמו אולמרט (עוד אחד שאנחנו צריכים לפחד ממנו…).

    הניסיון מלמד שבזרח התיכון כשמאיימים, בדרך כלל האיום גם מתממש.
    – סדאם הבטיח טילים על ישראל ולמרות כל הבליץ העולמי עליו, וקיים.
    – ערפאת הבטיח שאנחנו נשתה מהים של עזה, ואנחנו עד היום שותים את הרעל הזה…
    – אירגוני הטרור הבטיחו קסאמים עד אשקלון, וחדשות לבקרים אנו שומעים על רקטה שנחתה במתקן אסטרטגי באשקלון.

    כנס מכחשי השואה לא תרם לאמון שלי ברצונותיה התמימים של איראן, ולכן אני חושב שדווקא מן הראוי שישראל תכין עצמה לעולם שבו הפרסים לא יתקמצנו באורניום מועשר, וישלחו אותו לכאן בפדרל אקספרס.

    אהה, והאיחול שלי לשנה החדשה – שהפוליטיקאים שלנו ילמדו מהמנהיגים הערביים לקיים הבטחות.

  23. הזכרת לי משהו:
    "אם אתה ברווז, נגיד, ולא בא לך שיירו בך, אתה לא קופץ מול הצייד – שבכלל עסוק כרגע במשהו אחר – ומצייר לעצמך מטרה על התחת וצועק הצילו הצילו רוצים להרוג אותי."
    (גבי ניצן, באדולינה)

    מצחיק, אבל זה נכתב כשקלינטון הפציץ את סאדם חוסיין בעירק – מישהו זוכר את זה?

השאר תגובה