מפי הדב…

ראשית, דב חנין ענה לגברת יחימוביץ, תגובה עניינית, משמחת ומעוררת כבוד. ולהלן תגובתו (ובנוסף, פורסמה עדות ראייה לכך שהוא אכן עומד בתקווה). אני מקווה שעם השטות הזאת סיימנו.

שנית, בינתיים מצאתי ברשת כמה דברים שדב חנין אמר על סוגיית הדיור (וסוגיות אחרות), בהם תגובה שלו לעצומה להורדת מחירי השכירות בתל-אביב ואירוח חי שלו בקפה שבו הוא עונה על שאלות רבות.

חוץ מזה, במהלך השיטוטים הקצרים מצאתי עוד דבר שיכול להיות בעל עניין, והוא ביקורת אוהדת מאוד על הספר של חנין, "גלובליזציה", במקום מפתיע למדי.

קראו ותהנו.

6 תגובות בנושא “מפי הדב…

  1. מי מדבר על המדינה? אנחנו מדברים על העיר. וכמו ששמת אולי לב אם נכנסת ללינק האחרון כאן (וללינק נוסף בפוסט חדש יותר) (אני אצרף לך אותם כאן שוב למען הנוחות), יש אנשים שאינם מוגדרים כלא ציונים ודווקא חושבים שהחזון שלו הוא משהו שדווקא ראוי להכניס אותו לדיון כאן, וזה שיש חילוקי דעות על סוגיות כבדות משקל שנוגעות לציונות ולאופי המדינה או העיר לא אומר שצריך לפסול אוטומטית את הצד השני ולעטוף את המדינה באריזת מתנה ולשלוח אותה רחוק מכאן. רק תפיסות מעורערות וסגורות הרמטית מסוגלות להגיב בצורה כל כך קיצונית על הצעות לשינוי ושיפור. ושמרנות קיצונית כזו אף פעם לא הובילה אף אדם, אף עיר ואף מדינה לשום מקום טוב.

    http://www.makor1.co.il/makor/Article.faces;jsessionid=3edb07f230d5b28ad6836a5f4c9bb2c8d81e42d4d18c.e34Mc3aTbNiTby0LaxmNbxqRchmMe0?articleId=31473&channel=4&subchannel=6

    http://www.makor1.co.il/makor/Article.faces;.e34Mc3aTbNiTby0LaxmNbxqRchmMe0?articleId=31446&channel=4&subchannel=5

  2. הגבתי שם ואין לי כח להגיב גם כאן.
    לטעמי, שניהם אינם ראויים להיות ראשי עיר במדינת ישראל.
    אין להם ולו שום זיקה לרעיון של המדינה הזו. ואם נפרק את המדינה הזו מחזון, הרי שעדיף לעטוף אותה באריזת מתנה ולשלוח אותה הרחק מכאן…

  3. מי? אני קצת בסוג של חופשה עכשיו, מה פספסתי? (אלא אם אתה מתכוון לפאריס הילטון של האוונגליסטים, ובמקרה הזה, יותר מדי עובדות מדברות בעד עצמן… ואולי מתישהו יבוא לי בכל זאת..)

  4. זו באמת שאלה טובה מאוד, איפה הסקרים. לעיר לכולנו בטח אין מספיק כסף לזה, ואולי לחולדאי אין אינטרס…

    בדמוקרטיה יש הרבה אי ודאות והרבה נפילות, כמו בכל מצב אנושי שבו נדרשת מידה לא מבוטלת של אמון, אבל כמה שזו שיטה מאתגרת, היא עדיין האופציה הטובה ביותר הקיימת.

  5. בימים כאלה צר לי שאני לא תל אביבי, עושה רושם שדב חנין הוא פוליטיקאי ואדם ראוי וכאלה לא מוצאים בכל יום והקול שלי היה הולך אליו.
    מצד שני, זה מה שחשבתי על עוזי דיין שלתנועתו הצבעתי בבחירות הארציות האחרונות (להגנתי אומר שהסיבה היחידה שהטרחתי עצמי לקלפי היתה אחייניתי הצעירה שרצתה לצפות בתהליך הדמוקרטי. עוזי דיין נראה לי הבחירה הנכונה אם כבר אני בקלפי)
    מעניין באמת מה הסקרים אומרים לגבי סיכויו של דב חנין.
    מישהו העלה את השאלה בבלוג "עבודה שחורה" אבל נותר ללא מענה.

השאר תגובה