למען האינטרס הציבורי

 אם כבר מדברים על טיימינג…

צריך לרמוז משהו למישהו?

קצת רקע, למי שרוצה.

ובינתיים אצלנו, בערפל כבד (אפשר אפילו לכנות את זה Vog, מילה נהדרת שמשמעה סמוג וולקני), כולנו ממתינים בקוצר רוח לחשיפות המרעישות. העיתונות הזרה (זו שמוכנה לצטט את ה"פוסט") חוגגת, ולנו אפילו לינק אסור לשים. כך שנאלץ לחכות לפרטים המזוויעים באמת עד אחרי שיסתיים עוד יום זיכרון מדכא שבו המשפחות מתייחדות עם כאבן ואנחנו שוב נושאים לשווא את שמם אלו שהקריבו את הדבר היקר ביותר שהיה להם למעננו, ועוד יום עצמאות מייאש וחלול שכל שנה רק אומר פחות. שישים שנה עברו, ומה שהצלחנו לעשות זה מדינה של עבדים נרצעים, אז על איזו עצמאות אנחנו מדברים בדיוק, לא ברור לי. אני שמתי כסף על זה שאולמרט גומר ארבע שנים. ואולי אף נבחר שוב. הלוואי שאתבדה. ומצד שני, מה זה משנה בעצם, לנוכח האלטרנטיבות.

17 תגובות בנושא “למען האינטרס הציבורי

  1. אין לי שום בעיה עם זה שזו תהיה כניסתך האחרונה. צדקנות לא עושה עלי רושם, וגם לא קביעות נחרצות שמבוססות על בורות שאינה רוצה אפילו להירפא. כניסות ויציאות דרמטיות מהסוג שלך בעיקר משעשעות אותי. מה שמטריד אותי בעיקר זו ההתייחסות אל השואה כאל "קודש" ואזכורי ה"טומאה". ביטויי דת השואה הזאת שאתה מבטא כאן הם הם מה שמחזיק באותו רציונל של הכחשת השואה, והיא בדיוק מה שמאפשר לנו לא ללמוד שום דבר.

  2. זוהי כניסתי הראשונה לבלוגך, ומן הסתם האחרונה. למעשה כעת כבר לא משנה לי מה שתכתבי ואפילו נניח שאסכים לכל מילה בתוכן הדברים, מכל מקום: תגובתי כלל אינה עוסקת בכתבתך. אלא היא מוכנסת כאן בהעדר מקום שייוחד לתגובות לבלוג כמכלול (תופעה ידועה בבלוגים). הערתי מתיחסת לשם הבלוג, לגימיק הברור העולה ממנו, כדי למשוך את הקוראים, לחיבור המבוזה בין "הוד-כוסיותך" לבין השואה. לערוב הטמא שבין חול לקודש, בין פרחיות "משובבת" לבין שברון הלב והמשא הכבד שנושא דור השואה, וטראומת דור צאצאיו (דור שני לשואה). קלות הדעת העולה מן השם שבחרת אינה שונה במהותה מהראציונל של הכחשת השואה. זו אותה קלות הדעת והראש שהמציאה את המושג אשכנאצים, ואף זו שהמציאה את המושג יהודונאצים (אשר גם אם לא נאמרה בקלות דעת ונועדה להזהיר מפני העתיד, התוצאה הייתה שטחית).

  3. הסיפור עוד לא נגמר. טלנסקי היה רק הכובס. פור אול ווי נו, יתכן שהוא כיבס עבור סורים, שייחים סעודים או אוליגרכים רוסים. אני הייתי מהמרת על שלוש, כמובן, כי לסורים אין נפט, והשייחים הסעודים (או קרן ההון הממשלתית הסעודית, המוכרת יותר בכינוי אל ואליד בן טלאל) מכבסים בארצות הברית.

  4. חודשיים אחרי שאולמרט נבחר אני התערבתי שהוא ישרוד את כל ארבע השנים, עכשיו אני כבר ממש לא בטוח לאור פרשת טלנסקי המתממשת… למרות שאין לדעת
    הפרס הזוכה הוא לנדרובר וצ'ק, סתם הפרס הוא ארוחה באידיס באשדוד, כולם אמרו לי שאני משוגע שאני מהמר על קדנציה שלמה לאולמרט אבל ההרכב הקואלציוני והעובדה שחברי קדימה יודעים שהם לא יבחרו לכנסת שוב והחוסר המשווע באלטרנטיבה הנהגתית או ו רעיונית יצרו אצלי את התחושה שאולמרט יוכל לכהן גם עוד 8 שנים.

  5. לכל הרוחות! ישבנו והעברנו הימורים על מכירת סודות מדינה לסורים, מכירת הבת שלו לשייח' סעודי, מכירת המדינה עצמה לאוליגרכים רוסים, ההאשמות האלה היו אחד הדברים הכי מאכזבים שנפלו עליי אי פעם.
    עם כל צו איסור הפרסום הזה, ציפיתי ליותר.

  6. אז תתערבי עם אולמרט, ככה לפחות ייצא לו משהו בכל מקרה 🙂

    מסכים לגמרי. הידד לאופציות חדשות ! ליברמן השמאלני החוצה ! 😆

    אכן שערוריה שאין כדוגמתה. לכי תבני מדינה… אני בטוח שבסקנדינביה בכלל לא שמעו על בעיות אייקונים.

  7. לא ברור כמה כסף. מכל הכתבות שקראתי אתמול והיום בתשקורת הזרה אוכלת ישראל הזאת, זה עשוי לעמוד על כמה מאות אלפי דולרים עד כמה מיליונים. ויש לי איזושהי תחושה שגם הכתבות האלו, למרות שכבר יש פולואים ופרטים נוספים, לא נוגעות בקצה הקרחון. אני שמתי רק 100 שקל (ולא בשום קרן שקשורה לירושלים בשום צורה שהיא). בכל זאת, אם לשפוט מההיסטוריה, אני בדרך כלל מפסידה בהתערבויות…

    הימנעות מאלטרנטיבה היא שיקול לא מכובד ואנטי דמוקרטי. עם שחי במדינה דמוקרטית ומכבד את עצמו לא משאיר מושחת כי האופציות הקיימות גרועות, אלא מעיף את המושחת ויוצר אופציות חדשות.

    ולא, אני לא רואה את האייקונים. למעשה, נדמה לי שמאז שהבלוג הזה קם הוא סובל מבעיית אייקונים קשה, שעד כה לא טרחתי לנסות ולפתור אותה.

  8. כמה כסף ?
    נורא אופנתי בעיתונות להגיד שהימנעות מהאלטרנטיבה ( ביבי 😈 ) היא שיקול מכובד מאוד. אפילו עמנואל רוזן מגלה פנים חדשות אצל אולמרט, ויואל מרקוס קובע שהעיתוי לא מתאים להחליף אותו.

  9. האין אנו נראים דבילים?
    פשוט צריך להבין שעורכי החדשות מאד משועממים. חבר הכנסת משתינים עלינו בקשת, ואנו נצטרך עוד פעם לשלם מיסים, ועוד פעם ללכת למלחמה, כי אולמרט וחבריו צריכים לעשות עוד כמה ג'ובות.

    מרד מיסים, ומרד מילואים…. עד שאולמרט ילך הביתה!

  10. טל, אם לא שמת לב, שמתי כסף על זה שהוא גומר ארבע שנים. והמשטרה והעיתונות כאן עסוקים בלהיראות מטופשים מאוד כבר די הרבה זמן, וכל פעם שוברים שיא חדש.

    יוחאי – למי אכפת כבר אם הוא ילך או לא ילך? למי אכפת אם הוא יפול על שחיתות או לא? האיש עשה מלחמה חסרת מטרות וחסרת הישגים שבה נהרגו אנשים רבים, והציבור נותר אדיש. אז פרשת שחיתות כזו או אחרת היא מה שיעשה את ההבדל או את העבודה במקומנו? dream on.

  11. על פי כל ההתנהלויות שלו עד עכשיו, נראה לי שהאיש הוא צלופח…. אל תבני על זה שיתפסו אותו. בסוף הוא עוד פעם יחמוק מהאישום, והמשטרה והעיתונות יראו טיפשיים מאד.
    😯

  12. ה"פוסט" מדווח על שוחד שאולמרט קיבל מאיזה נדבן יהודי, כשהיה ראש עיריית ירושליים. לא מבין מה הרעש הגדול. כבר האשימו אותו בדברים יותר גדולים.

השאר תגובה