שינוי אופיה של מדינת ישראל

חוק האינטרנט, חוק נגד מצעד הגאווה, וחקירת שטאזי נגד הפועלים לשינוי אופיה של מדינת ישראל – היהודי והדמוקרטי, כמובן, אם תהיתם במקרה על איזה אופי אנחנו מדברים בדיוק (אם כי בעצם המשפט הזה יש סתירה של עקרון הדמוקרטיה, שיטת משטר שמאפשרת באופן עקרוני לאזרחים החיים תחתיה לשנות את אופיה) (ואגב, האם חבר הכנסת כהן נמצא כעת תחת חקירת שב"כ?). בחיי, נהיה יותר ויותר כיף לחיות כאן עם כל יום שעובר.

אז נכון, ואני בעצמי אומרת את זה, יש כאן מרחק גדול מאוד בין חקיקה לאכיפה, וחוקים, נגיד חוק שכר מינימום, חוק הגנת הצרכן, חוק הקופאיות וחוק כבוד האדם וחירותו, אינם נאכפים כאן באופן תדיר, עקבי או מעשי, ובכל זאת, איך אומרים, במקום שבו שורפים ספרים…

באופן ספציפי, אני רוצה להדביק כאן את הסטיקר הווירטואלי שמצאתי בבלוג של הצועד בנעליו, בתקווה שאכן יובל יבוא לחקור אותי, ואז אוכל לנהל איתו שיחה קלה בענייני המושגים "יהודי" ו"דמוקרטי", ועד כמה הדברים שהוא צפוי לחקור אינם קשורים בכהוא זה ליהדותה או לדמוקרטיותה של מדינת ישראל, אלא להיפוך הגמור של דברים אלו. או בקיצור, בלוג זה פועל להפיכתה של מדינת ישראל למדינה דמוקרטית, ולניתוק הקשר בין דת לפוליטיקה, שיאפשר למדינה גם להיות קצת יותר יהודית וקצת פחות עובדת אלילים ממה שהיא היום.

השאר תגובה