גאידמק, לתשומת ליבך

ככה נותנים:

"ידיעות אחרונות", עמוד 17, היום:

"הנדבן הסודי שמציל את ילדי מגדל-העמק" – כבר שש שנים שהוא תורם מיליוני שקלים לטובת תלמידי בית ספר בעיר הסובלים מקשיי לימוד.

מאז שהציג את ההצעה הנדיבה, ולאורך כל השנים שבהן הוא תורם כסף, מתעקש הנדיב המסתורי שלא לחשוף את זהותו: הקשר בינו לבין בית הספר מתנהל באמצעות מתווכים ישראלים. אחד מהם מגיע לבית הספר מדי שבוע, רושם את הדרישות ומספק את הכסף ללא כל שאלות…. אנשי הקשר של הנדיב הלא ידוע מסרבים בכל תוקף לגלות את זהותו. "האיש רוצה להישאר אלמוני. מטרתו היחידה היא לסייע לילדי העיר".

ועוד קצת:

בבית הספר מספרים כי בזכות הסיוע ניצלו מאות תלמידים שהיו בסכנת נשירה. נגד כל הסיכויים, הם עברו בהצלחה את מבחני הבגרות, ורבים מהם אף התקבלו לאחר שירותם הצבאי לאוניברסיטאות.

***

ואילו גאידמק, הנדיב הידוע, מסביר היום את מהות התרומות שלו. לא, לא מדובר בלסייע לתלמידים לעבור בהצלחה את מבחני הבגרות ולקבל סיכוי לחיים טובים יותר. אותו עיתון, רק עמוד 4 עם אזכור בכותרת הראשית. "יש לי היום תמיכה ציבורית להיבחר לראשות הממשלה עם רוב גדול. אם אחליט להתמודד, אקבל 40 מושבים בכנסת. הפוליטיקאים יודעים את זה ופוחדים".

בוודאי הבנתם כבר שאין לי שום דבר לומר בעד עמיר פרץ בימים אלו. רק אתמול שאלתי כאן מי הוא בכלל שיירד על גאידמק. את אותה שאלה אני מפנה לגאידמק. מי אתה שתרד על פרץ? עוד לא עשית שום דבר טוב יותר ממנו בחייך. קצת כסף שאתה שופך במפגני ראווה לא נקרא "עשייה". ואם כבר אתה יורד עליו, למה זה צריך להיות כרוך בפגיעה בציבור נהגי המוניות בארץ, שלמרות נטייתו לוולגריות, לי אישית יש בעיקר התנסויות חיוביות איתו?

וגם היועץ של וולמארט, אייל ארד, האיש וה"לשים לו רגל על הצוואר וללחוץ", לא עושה יותר מדי רושם (מעריב, כותרת ראשית, היום). לא היו צריכים למנות את פרץ לשר ביטחון? הם לא היו צריכים להיות איפה שהם נמצאים היום. אחריותם על המחדלים והגועל שקורה כאן עכשיו גדולה אפילו מזו של פרץ. כאילו, דה, הם ראש הממשלה. הוא אכן צריך ללכת, אבל לא רק הוא. אם רק פרץ ילך, שום דבר לא קרה, ושום דבר לא ישתנה.

***

אגב, זו הפעם השניה מאז שצירף את ליברמן לממשלה שוולמארט אומר שליברמן לא מייצג את עמדת הממשלה (מעריב, עמוד 3). הפעם זה על דבריו לגבי הנהגת החמאס וגן העדן. וולמארט, אם ליברמן לא מייצג את עמדת הממשלה, ולמעשה אומר דברים הפוכים למה שאתה טוען שהיא עמדתך, אז למה הוא בממשלה? הוא לא אמור להיות באופוזיציה?

0 תגובות בנושא “גאידמק, לתשומת ליבך

  1. my point exactly. ולמה לוותר? בדיחות הקרש ושאר הירקות שלך מצליחים לפעמים לעשות לי לפחות חלק מסויים מהיום…

    תודה. חבל שאי אפשר לקבל כאן קקטוסים או חמסות לרגל חנוכת הדירה…

  2. הקרש* הזה, אם הוא ימשיך ככה, יוכל לחבוט בלא מעט אנשים.

    באמת יפה הבית החדש.

    *פה הייתה יכולה להכנס "בדיחת קרש" על הטיותיה השונות, אבל נוותר בינתיים.

  3. הבית החדש חביב. בינתיים אני יכולה לומר שאני די מרוצה.

    גאידמק הוא אולי קרש הצלה זמני, אבל המחיר של קרש ההצלה הזה הוא גבוה מדי, ויותר מדי אנשים ישלמו אותו. לא מדובר כאן רק בלתת ולצפצף בראש חוצות. מדובר כאן בלתת כדי לקבל.

  4. על הסקאלה בין לא לתת בכלל, לתת ולצפצף בראש חוצות על כך שנתת, ולתת ולשמור את זה בסוד, שתי האחרונות עדיפות על הראשונה. ולא, זה לא צריך להיות כך. נדבנות ורוחב לב צריכים להשלים מדיניות רווחה ממלכתית, ולא להחליף אותה. אבל מה לעשות שבשביל הרבה מאוד אנשים, גאידמק הוא לא פחות מקרש הצלה. אז אפשר להתלונן על האינטרסים שלו, אפשר לדאוג ממה יקרה כאן בבחירות הבאות כשהוא יתמודד, ואפשר להגיד, קיבינימט, יש כאן וואקום מטורף שהמדינה רק מרחיבה כל הזמן, מה הפלא שיש מי שיישאב לתוכו.

    איך הבית החדש כאן בבלוגלי?

השאר תגובה